איזנקוט חשף: כך ישראל תקפה את דאעש

גדי איזנקוט סיפר בכנס בו השתתף כי לפני שמונה שנים צה"ל תקף בצורה משמעותית את ארגון המדינה האסלאמית: "המערכה נגד דאעש הייתה אינטנסיבית ובהרבה יותר ממדינה אחת - עם תוצאות שבחלק מהמקומות עולות על כל דמיון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/06/23 18:20 כב בסיון התשפג

איזנקוט חשף: כך ישראל תקפה את דאעש
גדי איזנקוט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל לשעבר, גדי איזנקוט, אמר היום (א') במכון למחקרי ביטחון לאומי inss, כי ישראל לקחה לפני מספר שנים חלק בתקיפה משמעותית נגד ארגון דאעש: "דאעש יודעים הכי טוב כמה צה"ל פעל במזרח התיכון - שילמו מחיר של מאות הרוגים ופצועים" פתח ואמר, וציין אירוע ספציפ: "במהלך 2015 יש אירוע במקום מסוים שאנחנו מתבקשים לבצע תקיפה. מבצעים תקיפה רחבה מאד יחסית ופוגעים בהרבה מאד אנשי דאעש".

"המערכה נגד דאעש הייתה אינטנסיבית ובהרבה יותר ממדינה אחת - עם תוצאות שבחלק מהמקומות עולות על כל דמיון בסוג המבצעים והתקיפות שבוצעו. חלק מהפעולות עברו מתחת לרדאר", הוסיף רמטכ"ל לשעבר. "הצבא עסק במערכה הזאת - אמ"ן, חיל אוויר, יחידות מיוחדות, קשרי חוץ".

לוחמי דאעש

לוחמי דאעש צילום: shutterstock

"האויבים שלנו ראו את זה, הרוסים ראו את זה, האמריקאים ראו את זה"

עוד סיפר איזנקוט על האירוע: "תופעת דאעש מקבלת אצלנו תפנית ב- 2015, יש אירוע במקום מסוים שאנחנו מתבקשים לבצע תקיפה. מבצעים תקיפה רחבה מאד יחסית ופוגעים בהרבה מאד אנשי דאעש". עוד סיפר על היכולות של צה"ל: "אין הרבה מדינות בעולם שיודעות לאתר מטרות בגודל של פודיום ולהכניס טיל למטרה ברדיוס של 1000 קילומטר סביב ישראל. האויבים שלנו ראו את זה, הרוסים ראו את זה, האמריקאים ראו את זה. מי שיודע הכי טוב כמה צה"ל פעל ברחבי המזרח התיכון הם אנשי דאעש כי הם שילמו מחירים של מאות של הרוגים ופצועים ונפגעים והם ידעו מי ידע לעשות את הפעולות האלו".