פרסום ראשון בכירים בקואליציה נגד המהלך של צבי סוכות: החוק שהגיש יידחה

חבר הכנסת צבי סוכות מקדם חוק שיאפשר להעניש במאסר בכירים מהרשות הפלשתינית שפועלים בשטח מדינת ישראל - אבל בכירי הקואליציה שיושבים בוועדת שרים לחקיקה החליטו לדחות את החוק

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 11/06/23 14:01 כב בסיון התשפג

בכירים בקואליציה נגד המהלך של צבי סוכות: החוק שהגיש יידחה
צבי סוכות, צילום: צבי סוכות

היום (א') עולה בועדת השרים לענייני חקיקה החוק של ח"כ צבי סוכות שדורש להטיל עונשי מאסר לאנשי הרשות הפלסטינית המפרים את ריבונות ישראל במזרח ירושלים. אבל בכירי הקואליציה שמרכיבים את וועדת השרים לענייני חקיקה החליטו לדחות את החוק בשבועיים לפחות, כך נודע ל"חדשות כיפה". 

הסיבה לחוק של סוכות היא שאחד מסעיפי הסכם אוסלו כלל איסור על אנשי הרשות הפלשתינית להשפיע על הנעשה במדינת ישראל, אך מכיוון שבסעיף זה לא הוגדרו עונשים הוא למעשה הפך לאות מתה בספר החוקים ואנשי הרשות פעלו רבות להשפיע על ערביי ישראל, ובייחוד על מערכת החינוך במזרח ירושלים. בעקבות כך חבר הכנסת צבי סוכות הגיש את "חוק היישום" - קביעת עונשי מאסר לעוברים על החוק.

התפרעויות במזרח ירושלים. ארכיון

התפרעויות במזרח ירושלים - ארכיון. ארכיון צילום: Jamal Awad/Flash90

 על פי הצעת החוק שעולה היום לוועדת השרים, אדם מהרשות הפלסטינית העובר על חוק זה ומשפיע על הנעשה במדינת ישראל צפוי לעונש מאסר של חמש שנים, ובמקרה שהעברה כרוכה בשימוש באיומים העונש הוא עשר שנות מאסר.

ח"כ צבי סוכות מסר: "הסכמי אוסלו היו הסכמים נוראיים שגרמו למאות ואלפי נרצחים ועד היום אנחנו סובלים מהם. ועם זאת, בתוך ההסכמים היה סעיף חשוב שנועד לצמצם את השפעת הרשות הפלסטינית - וצריך לדאוג שהסעיף הזה ייאכף כמו שנקבע".