אהוד ברק קורא לסרב פקודה ומעריך: "בתוך 6 שבועות נהיה בדיקטטורה"

ראש הממשלה לשעבר ממשיך באמירותיו השנויות במחלוקת, ובוועידת "הארץ" הוא העריך כי אם תימשך החקיקה ברפורמה המשפטית, בתוך שבועות מדינת ישראל תהפוך לדיקטטורה: "כאשר יש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זו חובתו של החייל או הקצין לסרב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 23/02/23 21:37 ב באדר התשפג

אהוד ברק קורא לסרב פקודה ומעריך: "בתוך 6 שבועות נהיה בדיקטטורה"
אהוד ברק | , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הרפורמה במערכת המשפט. ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק ממשיך עם אמירות שנויות במחלוקת. לאחר שבחודש שעבר אמר כי "יש לדון בנבצרותו של נאשם בשוחד", ובתחילת החודש אמר כי ישנה "חשיבות עליונה לכך שהנשיא יאמר מי מנסה לבצע אונס של הכרזת העצמאות" - הערב (ה') התארח ברק בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ", הקרן החדשה ומכון זולת, והתבטא בנושא הרפורמה המשפטית.

"אין לנו חוזה ולא יהיה לנו חוזה עם שום דיקטטור"

ברק אמר אמר כי "כאשר יש פקודות שמתנוסס עליהן דגל שחור זה לא זכותו של החייל או הקצין לסרב זו חובתו. כך משננים בקורס מכים וקורס קצינים", טען ברק.

הרמטכ"ל לשעבר הבהיר כי הוא מדבר על תקופת בין המלחמות: "נלחמנו וקברנו חברים בשליחות ממשלה ולא שאלנו אחד את השני בטנק או במטוס אם הוא מהמערך או מהליכוד וגם היום במלחמה כוללת - ימלאו פקודות, אבל יש את 'בין המלחמות', יש לנו חוזה עם דמוקרטיה ליברלית ואין לנו חוזה ולא יהיה לנו חוזה עם שום דיקטטור תחת שום תחפושת". 

"בתוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה"

בסוף דבריו העריך: "אם הם לא יעצרו, אנחנו בתוך שישה שבועות נהיה בדיקטטורה והציבור יצטרך לעשות את מה שלא עושים הנציגים  שלו בכנסת. הניסיון היסטורי הראה שכאשר 3.5 אחוז מהאוכלוסייה מתמיד באופן עיקש בהפגנות ומחאה בכל האמצעים שלרשותו, הממשלה או מתקפלת או נופלת, אני לא יודע איזה נזקים יגרמו לאורך הדרך אבל אני בטוח שננצח כי אנחנו בצד הנכון של ההיסטוריה ואנחנו לא מפחדים משום דבר ולא מאף אחד".