חולדאי פיטר את סגנו - מי שהוביל את המחאה נגד מעלה אליהו

ראש עיריית תל אביב שלח מכתב פיטורין לסגנו, ראובן לדיאנסקי, פעיל אנטי-דתי וממובילי המחאה נגד ישיבת מעלה אליהו: "כעת אני לומד - לראשונה, אחרי חמש שנים משותפות, שאין כל יחסי אמון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/23 20:47 יט בסיון התשפג

חולדאי פיטר את סגנו - מי שהוביל את המחאה נגד מעלה אליהו
רון חולדאי, עוד אמירה קיצונית, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, פיטר היום  מתפקידו (ה') את סגנו מזה חמש שנים, ראובן לדיאנסקי, ממובילי המחאה נגד ישיבת מעלה אליהו בעיר, כך דיווח אבי רבינא. רק אתמול הצהיר לדיאנסקי כי הוא מתמודד על ראשות העיר.

במכתב הפיטורין הטיח בו חולדאי האשמות קשות: "ביום ראשון למדתי לדעת, כי בעוד כלפי חוץ ובהצבעות תמכת במדיניות העירונית, הרי שלמעשה, בכל אותן שנים נאלצת 'לעשות שקר בנפשך' ולתמוך בעוז במדיניות לה, למעשה, התנגדת". תקף חולדאי. "כעת אני לומד - לראשונה, אחרי חמש שנים משותפות, שאין כל יחסי אמון. אני שולל  בזאת את כלל הסמכויות שהואצלו לך". 

"העיר מופקרת למשיחיסטים וקיצוניים"

לדיאנסקי הגיב: "חולדאי פיטר אותי מתפקידי וזאת לאחר שהודעתי כי אתמודד מולו לראשות עיריית ת"א-יפו ואמרתי לו את כל האמת בפנים. כשהעיר מופקרת על ידי ראש עיר שמכהן 25 שנים, להצביע הפעם חולדאי זו חוסר אחריות אזרחית".

עוד האשים, "כישלונו בניהול העיר בקדנציה האחרונה מורגש בכל מקום. העיר מופקרת! היא מופקרת למשיחיסטים ולקיצוניים, מופקרת לחברת נת"ע, מופקרת לנדלניסטים, מופקרת בכל מה שקשור לתחבורה, לחנייה, לחינוך ועוד ועוד. כל מי שעיניו בראשו רואה זאת מיד. חולדאי דירדר את העיר שלנו לאחור".

נלחם נגד ישיבת מעלה אליהו - והשיק קו טלפון נגד כפייה דתית

נזכיר כי ולדיאנסקי היה בין המובילים של המחאה נגד הקמת המבנה החדש עבור ישיבת "מעלה אליהו", על אף שהמהלך אושר על ידי העירייה. "רק בזכות המאבק הציבורי הנחוש של התושבים ובזכות המאבק הפוליטי והתכנוני שהובלנו נגד החלטת ועדת התכנון העירונית להקים את ישיבת מעלה אליהו באיזור כיכר המדינה", כך כתב לדיאנסקי בהודעה שפרסם יחד עם מיטל להבי על מאבקם נג הישיבה. 

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

אולם, פעילותו נגד הזהות היהודית בעיר החלה כבר לפני כן, בין השאר בהשקת מוקד טלפוני לדיווחים על מקרי כפיה דתית במרחב הציבורי. למוקד החדש אף ניתן השם ה"חילוני-פון". לדיאנסקי כתב בפייסבוק ובטוויטר שלו: "כי עכשיו, יותר מתמיד, יש מי שישמור על תל אביב חילונית. יוזמה חדשה ה-'חילוני-פון' - קו חם לדיווח על הדת"א (כפייה דתית בתל אביב)".