מרד בליכוד: ח"כ מאיים להצביע נגד הקואליציה

חבר הכנסת מהליכוד, אליהו רביבו, מאיים כי אם חוק השב"כ לא יקודם, הוא יצביע נגד הקואליציה | אופיר כץ תקף: "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו כמשוחרר מתפקידיו בקואליציה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 08/06/23 11:04 יט בסיון התשפג

מרד בליכוד: ח"כ מאיים להצביע נגד הקואליציה
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הירי לעבר שכונת "נווה זית" בלוד, ראש העיר, יאיר רביבו, מתח הלילה (ד') ביקורת חריפה על הממשלה ואיים כי אם חוק השב"כ לא יקודם הוא ייקרא להפלתה. בתוך כך, אחיו של ראש העיר וחבר הכנסת מהליכוד, אליהו רביבו הצטרף לאיומים והודיע כי הוא יצביע נגד הקואליציה כל עוד החוק לא יקודם.

"כל עוד חוק השב"כ אינו מקודם - אני רואה את עצמי חופשי ממחויבות קואליציונית"

"כל זמן שהליכי החקיקה בנושא חוק השב"כ אינם מקודמים, אני רואה את עצמי חופשי ממחויבות קואליציונית", כתב רביבו ונימק, "הגעתי לכנסת במטרה להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל, לצורך כך העלתי הצעת חוק כחלק משלל הצעות בנושאי משילות למעורבות השב"כ בפשיעה פלילית חמורה - שלצערי הממשלה אינה מקדמת, חרף ניסיונותיי להידבר עם כל מקבלי ההחלטות. הגיע העת להחזיר את הביטחון האישי לאזרחי מדינת ישראל שחיים תחת אש יום-יום בלב ליבה של המדינה".

בעקבות איומיו של חבר הכנסת מהליכוד, יו"ר הקואליציה, אופיר כץ הגיב לדבריו ורמז כי אם יממש את הבטחתו, הוא יאבד את תפקידיו כיו"ר הוועדה המיוחדת לטיפול העובדים זרים וגם מרכז הקואליציה בוועדת הכספים. "מי שחושב שהוא משוחרר ממחויבות קואליציונית, שיראה עצמו משוחרר מתפקידיו בקואליציה", כתב כץ. 

אופיר כץ, תוקף את בהרב מיארה

אופיר כץ, תוקף את בהרב מיארה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אשת התקשורת הסרוגה משתפת: "קרה לי נס מטורף"

כאמור, הרקע לסערה הוא הדיווח של העיתונאית הסרוגה ותושבת לוד, עפרה לקס, ששיתפה בעמוד הטוויטר שלה, כי בעקבות חילופי אש בין משפחות פשע ערביות, קליע חדר לתוך חדר השינה שלה ופספס אותה בכמה סנטימטרים. 

צילום: עפרה לקס

"הערב קרה לי נס מטורף", פתחה לקס את דבריה, "החלטתי ללכת לישון מוקדם. 22 במיטה. העיר אמנם רועדת מיריות, אבל אני משתדלת להתעלם. וואטסאפים אחרונים, ואז פתאום צרור יחסית קרוב, פיצוץ ו... אני רואה עליי חתיכות קטנות של עץ. חושדת. קוראת לבעלי והוא מזהה כניסת קליע בשולחן שליד המיטה שלי".

לקס הוסיפה ושיתפה כי הקליע פספס אותה בכמה סנטימטרים בודדים. "מתחילים להסתכל סביב, מוצאים רסיסי שולחן נוספים. מביטים על התריס, רואים חור כניסה. הקליע נכנס לחדר השינה שלי ופספס אותי בסנטימטרים. ברוך שעשה לי נס. ולשאלות: איך זה קורה בעיר ואם בישראל? איך זה הגיוני שיורים כאן כל ערב? מסדירה נשימה. מחכה שמשהו כבר ישתנה כאן".