התקדמות בשיחות בבית הנשיא - נחשפה טיוטת ההסכמות

בדרך להסכמה ראשונה? בבית הנשיא נמשכים כל העת השיחות בין הצדדים ופריצת דרך נרשמה בחוק היועמ"שים. על פי הטיוטה, כהונת יועמ"ש תוגבל ל-6 שנים ושרים יוכלו לפטר יועמ"שים באישור ועדה מיוחדת | וגם: הממשלה תוכל לקבל ייצוג חיצוני

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 08:26 יח בסיון התשפג

התקדמות בשיחות בבית הנשיא - נחשפה טיוטת ההסכמות
שר המשפטים והשר במשרד המשפטים, יש התקדמות?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השיחות בבית הנשיא: ברקע ההכרעה הקרבה בכל הנוגע לוועדה לבחירת שופטים, נמשכות כל העת גם השיחות בבית הנשיא. בזמן שעל רוב הסעיפים, אין הסכמות בין הצדדים, נראה שחלה התקדמות בחוק היועמ"שים. על פי טיוטת ההסכם שפורסמה אמש (ג') ב"כאן חדשות", הצדדים הגיעו להסכמה על מספר נושאים מרכזיים הנוגעים לחוק.

ממשלה תוכל לדרוש ולקבל ייעוץ משפטי חיצוני

בין היתר הטיוטה מדברת על הגבלת הכהונה של היועמ"שים במשרדי הממשלה לתקופה של עד 6 שנים. בנוסף, שר שירצה לפטר את יועמ"ש משרדו יוכל לעשות זאת לאחר כינוס וועדה מיוחדת שתכלול נציגות שווה של מנכ"ל המשרד ונציגי היועצת המשפטית לממשלה. שרים יוכלו למנות אנשים לתפקידים גם אם הם מחוץ לשירות המדינה ובנוסף הממשלה תוכל לדרוש ולקבל ייעוץ משפטי חיצוני אם היועמ"ש יסרב להגן על עמדתם.

השיחות בבית הנשיא, חלה התקדמות.צילום: קובי גדעון, לע"מ

עסקת חבילה 

על פי המסתמן, אם הצדדים אכן יגיעו להסכמות בבית הנשיא על חוק היועמ"שים, יכלול הדבר עסקת חבילה במסגרתה תקבל האופוזיציה נציג בוועדה למינוי שופטים, כפי שהצהיר בעבר נתניהו. הבוקר הכריז יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי מפלגתו לא תשלח נציגה לוועדה לבחירת שופטים על מנת לא לפגוע בסיכויי האופוזיציה להתאחד סביב מועמד אחד מוסכם.