גנץ מוותר: לא יציג מועמדת לוועדה - אלהרר תהיה מועמדת האופוזיציה

ברקע ההכרעה הקרבה בוועדה לבחירת שופטים, יו"ר המחנה הממלכתי לא לוקח סיכונים ומוותר על מועמדת מטעמו בוועדה לבחירת שופטים. גם מיכאלי ויתרה וקארין אלהרר תהיה נציגת האופוזיציה: "זה לא הזמן לחשבונות פוליטיים ולמאבקי אגו" | היום: יום אחרון להגשת מועמדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/06/23 07:40 יח בסיון התשפג | עודכן בתאריך 07/06/23 08:44

גנץ מוותר: לא יציג מועמדת לוועדה - אלהרר תהיה מועמדת האופוזיציה
גנץ, מוותר על המועמדת שלו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גנץ מוותר: יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ קורא להעמיד מועמדת מוסכמת אחת של האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים ומוותר על המועמדת מטעמו: "לא אציג מועמד". גנץ מעביר מסר ברור ללפיד ומיכאלי: "קורא ללפיד ומיכאלי לא לסכן את הדמוקרטיה בשביל משחקי אגו וחשבונות פוליטיים", עוד כתב: "מרגע שהקואליציה מעמידה יותר ממועמד אחד - אסור לקחת את הסיכון". בהמשך גם מיכאלי ויתרה על נציג מפלגת העבודה, מה שהפך את חברת הכנסת קארין אלהרר למועמדת המוסכמת של האופוזיציה לוועדה.

"הביא להקמת הוועדה לבחירת שופטים, עם נציג אופוזיציה"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כתב הבוקר: "מדינת ישראל נמצאת במאבק על ערכיה הבסיסיים - על הדמוקרטיה שלה. מחאה אזרחית אדירה בשילוב עם תבונה פוליטית ורצון כן בהידברות והסכמות, הצליחו עד עכשיו למנוע נזק אדיר לאופיינו, לעוצמתנו, לכלכלתנו ולאחדותנו. היעד המעשי החשוב ביותר שלנו בימים האלו כמי שרוצים בישראל יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת וליברלית, הוא להביא להקמת הוועדה לבחירת שופטים במתכונתה, עם נציג אופוזיציה מכהן ולדאוג למינוי שופטים איכותיים, מגוונים ובלתי תלויים" כותב גנץ.

לפיד ומיכאלי.

לפיד ומיכאלי, יגיעו לסיכום? צילום: Miriam Alster/FLASH90


"זה לא הזמן לחשבונות פוליטיים ולמאבקי אגו" אומר גנץ במסר ברור לראשי מפלגות יש עתיד והעבודה, "מרגע שבקואליציה העמידו יותר ממועמד אחד, שאלת ההתאמה של המועמד מטעם האופוזיציה חשובה, אך חשובה פחות מעצם היבחרותו. לכן, מתוך אחריות לאומית, החלטתי שסיעת המחנה הממלכתי לא תעמיד מועמד לוועדה לבחירת שופטים. ההחלטה הזו, אינה אומרת שהמועמדים שיש למחנה הממלכתי להציע פחות מתאימים – להפך.  ההחלטה לא אומרת שהמועמד או המועמדת שלנו לא יכלו לנצח  להפך".

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד

קארין אלהרר, מועמדת יש עתיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

קורא ללפיד ומיכאלי להגיע להסכמה ביניהם

גנץ סיכם: "אני אומר הבוקר לחבריי באופוזיציה - את הסיכון הזה לפגיעה בדמוקרטיה הישראלית יש רק דרך אחת למנוע. לשים מועמדת אחת. לשים את ישראל לפני הכל.  בכוונתי לעשות כל מה שאוכל בכדי שכך יקרה. אני קורא לשתי המועמדות, שתיהן ראויות, ולשני ראשי המפלגות הנוספים - יאיר לפיד ומרב מיכאלי, להגיע להסכמה ביניהם ולעבוד כאגרוף אחד בכדי שהמועמדת שנעמיד כאופוזיציה תיבחר".