ראש הממשלה בפגישה עם הח"כים הערבים: "צריכים לשים את הפוליטיקה בצד"

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם הח"כים מהסיעות הערביות: "אנחנו צריכים לשים את הפוליטיקה בצד, להסיר מחיצות ולפעול ביחד למגר את הנגע הנפשע הזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/06/23 08:15 יז בסיון התשפג

ראש הממשלה בפגישה עם הח"כים הערבים: "צריכים לשים את הפוליטיקה בצד"
ראש הממשלה וחבר הכנסת אחמד טיבי בכנסת , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אמש (ב'), עם חברי כנסת מסיעות חד"ש ותע"ל, במטרה לדון בפתרונות אופרטיביים למיגור גל הרציחות בחברה הערבית.  בפגישה סוכם על הקמת ועדת היגוי למגזר הערבי, לרבות הטיפול בפשיעה, שתפקידה לתכלל את כלל זרועות הממשלה המטפלות בחברה הערבית. בראשות הוועדה יעמוד ראש הממשלה.

"אני רוצה לבוא עם השר לביטחון לאומי, אני רוצה לבוא למשפחות. כל פעם אמרו לי. שלא יכולתי מסיבה זו או אחרת"

בהקלטת הפגישה שפורסמה בחדשות N12 הביע נתניהו את הסכמתו לכך שיש לדאוג לצרכים החברתיים של החברה הערבית ואמר כי ברצונו לבקר בזירות הפשע. עם זאת, הוא טען כי היה מנוע ממנו בעבר.

"אנחנו לא הולכים להסכים בנושאים פוליטיים - זה לא יקרה", אמר נתניהו בהקלטה. "אנחנו כן מסכימים על ראש הנחש - על הצרכים החברתיים, על התשתית שאנחנו צריכים לספק ועל דברים אחרים שעלינו לסגור את הפער". הפגישה נערכה בתגובה לעלייה באלימות בקהילות הערביות לאחרונה, שהובילה למחאות וקריאות לפעולה מצד מנהיגים ערבים.

"להסיר מחיצות ולפעול ביחד למגר את הנגע הנפשע הזה"

במהלך הפגישה הביע נתניהו את רצונו לבקר בזירות הרצח השונות בחברה הערבית כדי להבין טוב יותר את המצב. עם זאת, הוא טען כי אסרו עליו לעשות זאת. לדבריו, "היו שלושה רציחות, אני רוצה לצאת ולבוא למקומות, לבוא לשטח. אני רוצה לבוא עם השר לביטחון לאומי, אני רוצה לבוא למשפחות. כל פעם אמרו לי. שלא יכולתי מסיבה זו או אחרת".

בסיום הפגישה אמר ראש הממשלה נתנהו: "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה טרור. ארגוני הפשע הרצחניים, המטילים אימה בחברה הערבית לא מוגדרים טרור, אבל בפועל מטילים מורא על כלל האוכלוסייה. אנחנו צריכים לשים את הפוליטיקה בצד, להסיר מחיצות ולפעול ביחד למגר את הנגע הנפשע הזה".