סיירת גולני יצאה לתרגיל מיוחד - במרוקו

12 לוחמים מסיירת חטיבת גולני, יצאו לתרגיל משותף עם מרוקו, על אדמתה. החיילים ישתתפו בתרגיל "African Lion 2023" יחד עם עוד 17 מדינות, התרגיל מהווה עוד נדבך ביחסים המתהדקים עם המרוקאים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 05/06/23 21:48 טז בסיון התשפג

סיירת גולני יצאה לתרגיל מיוחד - במרוקו
חיילי גולני, תרגיל במרוקו, צילום: דובר צה"ל

גולני במרוקו: משלחת של 12 לוחמים ומפקדים מיחידת סיירת גולני יצאה אתמול (א') לתרגיל "African Lion 2023" בהובלת זרוע היבשה שמתקיים במרוקו. בתרגיל משתתפות כ-18 מדינות וכ-8,000 חיילים מצבא ארה"ב, מרוקו וגאנה. זו הפעם הראשונה שצה"ל משתתף בתרגיל הבינלאומי "African Lion".

במהלך השבועיים הקרובים, לוחמי סיירת גולני יתמקדו בתרגול אתגרי לחימה שונים המשלבים לוחמת חי"ר אורבנית ולוחמה תת קרקעית בה הם מתמחים ויסכמו את האימון בתרגיל משותף לכל הצבאות. מטרת התרגיל הינה חיזוק הקשר בין המדינות ולמידה הדדית בין צבאות זרים.

מלך מרוקו

מלך מרוקו וראאש המל"ל לשעבר, היחסים מתהדקים.  צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הביקור של אוחנה במדינה

יו"ר הכנסת, אמיר אוחנה, צפוי להמריא ביום רביעי הקרוב לביקור רשמי היסטורי בפרלמנט המרוקאי בהזמנתו של נשיא הפרלמנט המרוקני ראשיד טלבי אל עלמי. ביקור זה נחשב משמעותי וראשון מסוגו בשל העובדה שמדובר בהזמנה הרשמית הראשונה לביקור דו-צדדי (בילטרלי) שנמסרה מאז ומעולם ליו"ר כנסת ישראלי מצד נשיא פרלמנט של מדינה מוסלמית כלשהיא בכלל ומצידה של ממלכת מרוקו בפרט.