העיתונאי הסרוג ניצח בתביעה ויקבל 200 אלף שקלים

בית המשפט חייב את העיתונאי אלי ציפורי לשלם לאבישי גרינצייג פיצוי של כ-200 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע. השופטים דחו תביעה נגדית של ציפורי על כך שגרינצייג הגיב לו שהוא צריך עזרה: "לא ניתן לאפשר לנתבע לשחרר את חרצובות לשונו, ומאידך, לבקש מגרינצייג לא להתייחס לדברים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/23 10:44 טז בסיון התשפג

העיתונאי הסרוג ניצח בתביעה ויקבל 200 אלף שקלים
אלי ציפורי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי הסרוג, הכתב לענייני משפט של "כאן חדשות", אבישי גרינצייג, הגיש לפני כשנתיים תביעת לשון הרע בסך מיליון שקלים נגד עיתונאי "מעריב", אלי ציפורי, בגין הוצאת לשון הרע על כינויים שהדביק לו. לאחר שנתיים של דיונים, בית המשפט השלום חייב היום (ב') את אלי ציפורי לשלם לעיתונאי אבישי גרינצייג פיצוי של כ-200 אלף שקלים. כמו כן, השופטים דחו תביעה נגדית של ציפורי על כך שגרינצייג כתב לו בתגובה שהוא "צריך עזרה".

"לא ניתן לאפשר לנתבע לשחרר את חרצובות לשונו, ומאידך, לבקש מגרינצייג לא להתייחס לדברים"

עורכי הדין אוהד רוזן ונתן שוורצמן שייצגו את גרינצייג בירכו את החלטת בית המשפט. "לשקרים והשמצות, במוקדם או במאוחר, יש מחיר. אנו תקווה שפסק הדין יסייע לניקוי הרשתות החברתיות מהכפשות חסרות יסוד ומנותקות מציאות".

אבישי גרינצייג

אבישי גרינצייג | צילום: באדיבות המצולם

בסוף דבריהם הסבירו שופט בית המשפט השלום דוד יצחק מדוע בחר להתעלם מתגובתו של גרינצייג: "אמירותיו של גרינצייג מבקשות להתייחס לביטויים וטענות שהעלה כנגדו ציפורי. בשים לב לחשיבות שיש להקנות לזכות חופש הביטוי, הרי שלא ניתן מחד לאפשר לנתבע לשחרר את חרצובות לשונו ולהתבטא בחופשיות כנגד גרינצייג, ומאידך, לבקש מגרינצייג למלא פיו מים ולא להתייחס לדברים בתגובה. בוודאי שבנסיבות אלה לא יכול להיות כל בסיס לציפייה של ציפורי לפיה הוא רשאי להתבטא בחופשיות ובשם חופש הביטוי כנגד גרינצייג, אך מנגד התבטאויות כנגדו יזכו אותו בפיצוי".