נגמרה השביתה: ראשי האוניברסיטאות הגיעו להסכם עם משרד האוצר

נציגי ועד ראשי האוניברסיטאות, הוועדה לתכנון ולתקצוב וארגוני הסגל הבכיר הגיעו להסכמות עם משרד האוצר לאחר שבועיים של שביתה

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 05/06/23 07:27 טז בסיון התשפג

נגמרה השביתה: ראשי האוניברסיטאות הגיעו להסכם עם משרד האוצר
משרד האוצר, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הגדולות, הודיע לפני כשבועיים כי ישבית את הלימודים לאחר שלטענתם, הסכם שכר חדש טרם הוצע להם וברקע השחיקה בשכרם. בתום מו"מ מרתוני עם נציגי האוצר, הבוקר (ב') הודיעו כי הגיעו להסכמות והכריזו על הפסקת השביתה. 

ההסכמות בין ראשי האוניברסיטאות לנציגי משרד האוצר כוללות תוספות שכר מדורגות לחברי הסגל, קידום מצוינות במחקר ובהוראה, יציבות במערכת עד לסוף שנת 2027 וכן מענים ממוקדים לסוגיות נוספות.

"שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי"

פרופ' ענת זעירא, יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי, הסבירה מדוע ראשי האוניברסיטאות יצאו לשביתה.  "ההסכם הקיבוצי שלנו הסתיים בסוף שנת 2019, ומאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי" מסבירה פרופ' ענת זעירא,"מאז שכר המרצים נשחק בשיעור משמעותי. למרות בקשותינו לחידוש ההסכם נאלצנו להמתין זמן רב להתנעתו של מו"מ".

האוניברסיטה העברית בהר הצופים

האוניברסיטה העברית בהר הצופים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרופ' זעירא הוסיפה: "למעלה משנה וחצי אנו מקיימים משא ומתן על חידוש הסכם השכר, אבל למרות שאנחנו מגיעים למו"מ בלב פתוח ונפש חפצה ומציעים פתרונות - נדמה כי הצד השני, ובעיקר וועד ראשי האוניברסיטאות, מושך את הזמן, מקיים דיוני סרק, מתבצר בעמדתו ואינו מעוניין באמת להגיע להסכם".