בחירות לרבנות הראשית

ועדת הרבנים הכריעה בהצבעה חשאית - המועמד ייבחר היום

בצל האפשרות שהבחירות לרבנות יידחו בחצי שנה והביקורות על השר סמוטריץ' - הכריעה ועדת הרבנים כי המועמד יבחר היום, לבקשתם - נערכה הצבעה חשאית. הדיונים בוועדה יימשכו עד להכרעה | הרבנים שטרן וליאור צפויים להצטרף להצבעה

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/06/23 13:34 טו בסיון התשפג | עודכן בתאריך 04/06/23 13:54

ועדת הרבנים הכריעה בהצבעה חשאית - המועמד ייבחר היום
ועדת הרבנים, היום, צילום: חדשות כיפה

הצבעה חשאית והחלטה: הבוקר (א') התכנסה ועדת הרב אריאל על מנת לבחור את המועמד לתפקיד הרב הראשי לישראל. בעקבות הדחייה הצפויה בבחירות לרבנות, החליטו הרבנים כי בפתח הוועדה תיערך הצבעה על עצם קיום הוועדה היום. לבקשת הרבנים, נערכה הצבעה חשאית בסופה נקבע - הבחירות ייערכו היום כמתוכנן. בנוסף, אחרי סבב הצבעה גלויה רוב מוחלט של הרבנים הכריעו לפרסם את תוצאות הבחירות היום. 

27 בעד - 8 נגד

מתוך 35 הרבנים בעלי זכות הבחירה, הצביעו 27 בעד קיום ההצבעה היום, בעוד 8 רבנים הצביעו בעד דחיית ההצבעה, ההצבעה כאמור נערכה בחשאיות. בעקבות ההצבעה, יימשכו הדיונים בוועדה עד להכרעה על המועמד עליו ימליצו הרבנים לתפקיד הרב הראשי לישראל.

הרב אליקים לבנון בפתח הוועדה

הרב אליקים לבנון בפתח הוועדה צילום: ללא

הרב איזמן: "הוועדה יכולה לדחות את עצמה לכמה חודשים"

עוד קודם להכרעה על גורל ההצבעה, הופיעו ארבעת המועמדים בפני הוועדה והציגו את תפיסת עולמם. בפתח ההתכנסות, אמר הרב איזמן לחדשות כיפה כי הוא בעד דחיית ההצבעה: "מדובר בוועדה חשובה ביותר אבל היא יכולה לדחות את עצמה לכמה חודשים". הרב איזמן הוסיף: "אם הבחירות אכן יהיו בעוד חצי שנה אז ייתכן מאוד שיהיו עוד מועמדים שירצו לגשת. אני יודע על כמה מועמדים שכרגע לא רוצים לגשת דרך הוועדה, ויכול להיות שאם ידחה בשלושה חודשים הם ירצו לגשת גם דרך הוועדה".

הרב איזמן: "מכיר עוד מועמדים שיציגו את עצמם"

הרב איזמן: "מכיר עוד מועמדים שיציגו את עצמם" צילום: חדשות כיפה

מי שלא הגיעו להצבעות המוקדמות, הם הרבנים דב ליאור ואריה שטרן. הרב שטרן הודיע כי אין בכוונתו להגיע לוועדה כל עוד לא ברור אם הבחירות למועמד הנבחר יתבצעו היום, לאחר ההכרעה, התגברו הסיכויים כי הרבנים שטרן וליאור אכן יגיעו על מנת להשפיע על תוצאות הבחירות.

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא צילום: חדשות כיפה

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדה

הרב מיכה הלוי בכניסה לוועדה צילום: חדשות כיפה