בחירות לרבנות הראשית

דרמה בוועדת הרבנים: הרב אריה שטרן הודיע - אני לא מגיע

על רקע הדחייה הצפויה בבחירות לרבנות הראשית, הודיע רבה של ירושלים הרב אריה שטרן כי לא יגיע לדיוני הוועדה. אנשיו של הרב מאיר כהנא, שיופיע בפני הוועדה, לוחצים על הרב להגיע ואף שלחו רכב לביתו | גם הרב ליאור לא הגיע | הרבנים שטרן וליאור יגיעו במידה ובחירת המועמד תתרחש היום

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 04/06/23 11:57 טו בסיון התשפג | עודכן בתאריך 04/06/23 12:35

דרמה בוועדת הרבנים: הרב אריה שטרן הודיע - אני לא מגיע
הרב אריה שטרן, לא מגיע לוועדה, צילום: ללא

דרמה בוועדת הרבנים:  ועדת הרב אריאל מתכנסת היום (א') על מנת להכריע מי יהיה מועמד הציונות הדתית בבחירות הקרובות לרבנות הראשית. ברקע הדחייה הצפויה בבחירות לרבנות, הודיע רבה של ירושלים הרב אריה שטרן כי הוא אינו מתכוון להגיע לוועדה וכי היא מתייתרת נוכח הנסיבות. בנוסף, גם הרב ליאור הודיע כי לא יגיע לוועדה במתכונתה הנוכחית. הרבנים ליאור ושטרן יגיעו בכל זאת רק במידה ויוכרע כי הוועדה תבחר היום את המועמד לרבנות.

אנשיו של הרב כהנא לוחצים על הרב שטרן להגיע

מי שמעוניין בהגעתו של הרב, הוא המועמד לרבנות, הרב מאיר כהנא שאף יופיע היום בפני הוועדה. אנשיו של הרב כהנא לוחצים על הרב שטרן להגיע בכל זאת לכינוס, אך הרב שאינו חש בטוב לא צפוי לעשות זאת. בריאיון ל"חדשות כיפה" ערב יום ירושלים, תיאר הרב שטרן את דמותו של הרב הראשי כפי שהוא רואה אותה: "קודם כל הוא צריך להיות תלמיד חכם,  זה הדבר הראשון שרב צריך להיות. גדול בתורה בצורה כזו שאפשר להגיד שהוא גדול בתורה בפה מלא".

הרב מאיר כהנא

הרב מאיר כהנא, הבוקר. צילום: חדשות כיפה

דמות הרב הראשי בעיני הרב שטרן

הרב שטרן מסביר כי הרב הראשי מחוייב להיות מחובר לציבור שנושא אליו עיניים. "הדבר השני זה צריך להיות רב שמזדהה עם הציבור שלו". הרב מוסיף: "צריך לזכור שנטורי קרתא וחסידי סאטמר לא מתעניינים יותר מדי ברבנות, אבל יש אוכלוסיות שהרבנות הראשית זה אצלם גורם חשוב. לא החרדים ולא החילונים המובהקים".