"הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי על הרגל וקיללו. היו גם איחולי מוות"

פעילי מחאה ישראלים קיימו בליל שבת מחאה כנגד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, שעורך ביקור בניו יורק. במהלך הצעידה למלון ולאחר קריאות וקללות נגדו, חטף רוטמן מגפון ממפגינה: "גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק והם המשיכו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/23 09:15 טו בסיון התשפג

"הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי על הרגל וקיללו. היו גם איחולי מוות"
שמחה רוטמן | , צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

מפגינים ישראלים מחו במהלך השבת בניו יורק נגד יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן. המפגינים מחו נגד הרפורמה במערכת המשפט מתחת לפגישה בה נכח חבר הכנסת מהציונות הדתית. עם צאתו ובדרכו לחדר במלון בו הוא שוהה, המפגינים התקרבו אליו ואחת מהן צעקה לעברו בעזרת מגפון. בשלב מסוים חטף רוטמן את המגפון בזעם. הבוקר (א') הוא התייחס לדברים.

"לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן"

רוטמן תיאר את שאירע בליל שישי בניו יורק בחשבון הפייסוק שלו. "קבוצה קטנה של מפגינים אלימים התקיפה אותי ואת אשתי כשהלכנו בשעת לילה מאוחרת בניו-יורק", טען חבר הכנסת. "הם חסמו לנו את הדרך, דרכו לאשתי חנה על הרגל וקיללו, לרבות איחולי מוות. המאבטחים הזמינו משטרה, תיארנו להם איפה אנחנו, והמשכנו ללכת, כשאנחנו מתעלמים מהמפגינים".

לדבריו, בשלב כלשהו המפגינים הבינו שהם לא מתרגשים מהמחאה, "ואז הם הצמידו לנו לאוזן מגפון (תקיפה לכל דבר) וצעקו. גם אני וגם המאבטחים אמרנו להם שוב ושוב להפסיק ולהתרחק והם המשיכו. אחרי כל האזהרות, לקחתי למפגינה את המגפון שהיא דחפה לי לאוזן בלי לגעת בה כמובן. לאחר כחצי בלוק הגענו למקום שיכולנו להיכנס אליו ולהמתין למשטרה. המשטרה ליוותה אותי למלון, והאירוע נגמר".

יו"ר ועדת החוקה נואם בפני קהילה יהודית בטינק ניו ג

יו"ר ועדת החוקה נואם בפני קהילה יהודית בטינק ניו ג'רזי | צילום: דוברות רוטמן

"מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת"

יו"ר ועדת החוקה כתב על העידוד והתמיכה מהקהילה היהודית, והסביר כי מי שפועלים  נגדו הם ישראלים: "במהלך השבת, וגם בביקור ביום חמישי, הקהילה היהודית כאן קיבלה אותי בשמחה רבה. בכבוד ובהערכה. יש תמיכה רבה ועידוד בקידום הרפורמה, אבל אפילו המעט שלא מסכימים, באו וכיבדו. התוקפים האלימים הגיעו מישראל. כמו שבישראל הם מייצגים קבוצה קטנה ואלימה, כך גם כאן. מותר להפגין, אסור לתקוף פיזית ולהטריד חברי כנסת".

בסיום דבריו גינה את ראשי האופוזיציה: "העובדה שיאיר לפיד ובני גנץ לא מגנים את המתקפות האלימות על חברי כנסת, ואפילו מעודדים אותם, מעידים יותר מכל דבר אחר שהם הפכו להיות אופוזיציה למדינה".