לפיד: "שמחה רוטמן לא הותקף, שיפסיק להתבכיין"

בישיבת סיעת יש עתיד, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס לאירוע באוניברסיטת תל אביב וטען כי יו"ר ועדת חוקה לא הותקף: "לא עשו לו רבע ממה שהוא עשה בוועדת החוקה לחברי כנסת ולנבחרי ציבור"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 15:38 ט בסיון התשפג

לפיד: "שמחה רוטמן לא הותקף, שיפסיק להתבכיין"
שמחה רוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הגיע אתמול (א') לפאנל על הרפורמה המשפטית באוניברסיטת תל אביב. בטרם כניסתו לאולם, פעילים רבים ניסו למנוע את השתתפותו באירוע.  בישיבת סיעת יש עתיד, ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, התייחס לאירוע וטען כי רוטמן לא הותקף.

"רוטמן לא הותקף, מחו נגדו. אתם יודעים מה? לא עשו לו רבע ממה שהוא עשה בוועדת החוקה לחברי כנסת ולנבחרי ציבור. הבנתי שגם הדביקו לו קצת מדבקות על האוטו, כן, זה מחיר הדמוקרטיה. הוא טוען כל הזמן שהוא נאבק על הדמוקרטיה - כן, ככה נראית דמוקרטיה", אמר לפיד בישיבת הסיעה. 

לפיד: "שמחה רוטמן לא הותקף שיפסיק להתבכיין" 

לפיד.

לפיד. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפיד: "זה לא ציונות. זו גזענות", בן גביר: "אתה בור ושקרן"

במהלך ישיבת הסיעה, התייחס לפיד לחוק הציונות שהממשלה מקדמת ואמר כי מדובר בחוק גזעני. "היום ממשלת ישראל הודיעה לו שהיא עומדת להעביר החלטה שאומרת לו – אתה רק דרוזי.
הם קוראים לזה חוק הציונות, אבל זה לא ציונות. זו גזענות. לפי החוק הזה אם יהודי השתמט מהצבא, הוא יקבל יותר ממנו. אם יהודי היה בישיבה בזמן שהוא לחם בשכם, הוא יקבל הנחה גדולה יותר בקניית דירה. אם הוא והיהודי ינסו להתקבל לאותה עבודה, היהודי יתקבל והוא לא, כי הוא דרוזי".

השר בן גביר |

השר בן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתגובה לדבריו, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר תקף. "אתה בור ושקרן גם יחד. ההצעה לא רק שלא מתעדפת יהודים, אלא קובעת מפורשות שחיילים ובוגרי צה"ל מכל מגזר שהוא, יקבלו בדיוק כמו אחרים. לפחות גם חברי המפלגה שלך מזהים את השקרים שלך וחבר הכנסת בן ברק ממפלגתך הצהיר הבוקר על תמיכה. אפילו במפלגה שלך הפכת לשמאל קיצוני שמתנגד לציונות".