מפקד גל"צ סירב לומר האם ברדוגו יוחזר: "אני חסיד של המודל הבריטי"

דני זקן הגיע לאולפן "פגוש את העיתונות" והסביר על הצעדים שלו בתחנה הצבאית: "אני מתמחה בשידור הציבורי ואותו אני אוהב, וחושב שהוא אחד הדברים החשובים ביותר בדמוקרטיה| הוא חשף כי מתנהל משא ומתן עם עיתונאים בכירים מאוד שבדרך לגלי צה"ל

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/23 22:44 יד בסיון התשפג

מפקד גל"צ סירב לומר האם ברדוגו יוחזר: "אני חסיד של המודל הבריטי"
העיתונאי דני זקן, צילום: דוברת גל"צ-גלגלצ

לפני כשלושה חודשים העיתונאי דני זקן נכנס לתפקידו החדש כממלא מקום מפקד תחנת גלי צה"ל. בתחילת החודש פרסמנו כי זקן שואף להרחיב את הגיוון האנושי בתחנה, והערב (שבת) הגיע זקן לתכנית "פגוש את העיתונות" - והשיב לשאלותיהם של עמית סגל ובן כספית.

דני זקן: "אף אחד לא שומע אחד את השני"

זקן מקדם בתחנה קוד אתי שימנע ממגישים להביע את עמדותיהם האישיות ולהתמקד בדיווחים החדשותיים בלבד. "אני מתמחה בשידור הציבורי ואותו אני אוהב, וחושב שהוא אחד הדברים החשובים ביותר בדמוקרטיה. בניגוד לערוץ מסחרי, שבו אנו יושבים ובו אתם אומרים את דעתכם אף שאתם מגישי תכנית אקטואליה".

"אני חסיד של המודל הבריטי, של ה-BBC - לא של המודל האמריקאי", הוא הסביר. "המודל האמריקאי ברור שמי שיושב ב-MSNBC או ב-CNN הוא מהשמאל ומי שיושב ב-FOX NEWS הוא מהימין, ואז מי מקשיב? שני הצדדים, יש פילוג וקיטוב, ואף אחד לא שומע אחד את השני".

ברדוגו יוחזר? "זה נמצא בהתדיינות משפטית"

הוא השיב גם לטענות של רזי ברקאי ואנשים שונים על הפוליטיות של מינויו. "מי שבחר בי הוא יואב גלנט, שר הביטחון. כששרי ביטחון אחרים בחרו במפקד גלי צה"ל - לא אמרו מינוי פוליטי. הוא בחר בי כממלא מקום, ולאחר ששמע על הרקע המקצועי שלי ואת החזון שלי לגלי צה"ל. אף אחד לא נותן לי פקודות או הנחיות. אם מישהו מנסה אז הוא כמובן עוצר". 

ברדוגו

ברדוגו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנוגע להחזרתו של ברדוגו זקן טען כי אינו יכול להרחיב. "מה שבית המשפט יורה לי לעשות אני אעשה, זה נמצא בהתדיינות משפטית". זקן סיכם: "יש משא ומתן עם עיתונאים בכירים מאוד בתקשורת הישראלית שבדרך לגלי צה"ל. אני לא משרת אף כוח. אני משרת את העיתונות המקצועית, את התקשורת המקצועית - לא את ברדוגו ולא את אף אחד אחר. הרקורד המקצועי שלי מוכיח את זה וימשיך כך".