בחירות לרבנות הראשית

למרות האפשרות שהבחירות יידחו - ועדת הרב אריאל תתכנס ביום ראשון

ועדת הרב אריאל שתכריע מי יהיה מועמד הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי תתכנס כמתוכנן ביום ראשון הקרוב למרות האפשרות שהבחירות יידחו | מזכירות הוועדה: "לאור ההתפתחויות בתחומי החקיקות השונות המוצעות הוועדה תדון גם בכך"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/06/23 14:21 יג בסיון התשפג

למרות האפשרות שהבחירות יידחו - ועדת הרב אריאל תתכנס ביום ראשון
כנס רבנים. אילוסטרציה, צילום: אריה מינקוב

התפתחויות חריגות במירוץ לרבנות. הבוקר (ו') פורסם כי הבחירות לרבנות הראשית צפויות להידחות בחצי שנה בשל חשש מטוהר הבחירות. למרות האפשרות ולמרות לחץ של רבנים שונים בוועדה לדחות את הכינוס - בוועדת הרב אריאל החליטו לאחר שורת התייעצויות להתכנס כמתוכנן.

הוועדה תתכנס - ותדון בהתפתחויות

כזכור, בוועדה הודיעו השבוע כי היא תתכנס ביום ראשון הקרוב ברמות שפירא. ממזכירות הוועדה נמסר כי היא תתייחס להתפתחויות השונות: "לאור ההתפתחויות בתחומי החקיקות השונות המוצעות הוועדה תדון גם בכך". לפי הפרסום ישי כהן, מוקדם יותר היום (ו'), הדחייה האפשרית בבחירות מגיעה בעקבות החשש מפגיעה בטוהר הבחירות בשל הסמיכות למערכת הבחירות המקומיות.

הרב אריאל, בראש הוועדה

הרב אריאל, בראש הוועדה | צילום: דוד שטיין

לפי אותו פרסום, השר לשירותי דת מיכאל מלכיאלי צפוי להאריך את כהונתם של הרבנים הראשיים בעוד חצי שנה והבחירות יתקיימו בחודש אדר של השנה הבאה. החשש הוצג בפני השר בעתירתם של "נציגות בתי הכנסת הציוניים" ובעמדתם של בכירים משרד המשפטים בנושא.

40 רבנים יחילטו מי יהיה נציג הציונות הדתית

כזכור, הוועדה מונה 40 רבנים ו-4 רבנים הודיעו כי הם יציגו עצמם מולה וינסו להיבחר כנציגיה. לפי התכנון הוועדה תתכנס בשעה 11:00, ובמהלכה יופיעו בפניה הרב מיכה הלוי, הרב אברהם נחשון, הרב מאיר כהנא והרב אליעזר איגרא. בשעה 16:00, לאחר שמיעת כל המתמודדים, יערכו בחירות חשאיות ותצא הודעה על הרב הנבחר.