בחירות לרבנות הראשית

הרב חיים נבון: לוותר על רב ראשי אחד

הרב חיים נבון מתייחס לבחירות לרבנות וכותב על הרבנות האידיאלית שהיה רוצה לראות. בין היתר כותב הרב על פרידה משירותי הדת ובתי הדין הרבניים. הרב נבון מבהיר: "כל זה לא יכול לקרות בקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/23 11:22 יב בסיון התשפג | עודכן בתאריך 01/06/23 11:38

הרב חיים נבון: לוותר על רב ראשי אחד
הרב חיים נבון, להייטקיסטים יש כוח, צילום: גלעד מור

הבחירות לרבנות הראשית: ברקע הבחירות הקרבות לרבנות הראשית לישראל והשאלות סביב המועמד שתציג הציונות הדתית, נידונות סוגיות רבות בנוגע לתפקידה של הרבנות והייצוג שהיא מעניקה למגזרים והעדות השונות בעם. בפוסט בפייסבוק מסביר הרב חיים נבון איך היה רוצה לראות את הרבנות במצב אידיאלי וכותב: "אני מודע לכך שבנסיבות הפוליטיות והציבוריות שלנו כל זה לא יכול לקרות בקרוב".

איך הייתי רוצה לראות בחלומי את הרבנות הראשית?

הפוסט מונה הרב מספר סעיפים לגבי השאלה איך היה רוצה לראות את הרבנות הראשית. הרב נבון מסביר כי היה רוצה לראות ניתוק בין הרבנות הראשית ובין בתי הדין הרבניים: "צריכים להתנהל כמערכת שיפוטית עצמאית" ולהיפרד גם משירותי הדת ומערכת הכשרות: "אין שום סיבה שתתנהל במונופול ממשלתי, בסגנון מועצת הלול".

בית הדין הרבני, מהלך דרמטי של הרב הראשי

בית הדין הרבני, להיפרד מהרבנות הראשית. צילום: Nati Shohat/Flash 90

"הגיע הזמן לרב ראשי אחד, שיידע לפסוק לכל עדה לפי מנהגיה"

הרב נבון מתייחס גם לתפקיד הרב הראשי כפי שהוא רואה אותו וכותב: "הרב הראשי יהיה ראש רבני ישראל, שירביץ תורה ברבים, ואליו יישאו עיניים לקבל עצה ותושייה" עוד מוסיף הרב נבון וכותב כי היה רוצה לראות רק רב ראשי אחד: "הגיע הזמן לרב ראשי אחד, שיידע לפסוק לכל עדה לפי מנהגיה. כבר אין שום היגיון וגם שום צורך בכפילות הזו".