בחירות לרבנות הראשית

הרב דוד סתיו לא ישתף פעולה עם ועדת הרב אריאל: "הטיה מוחלטת"

גורם בצהר תוקף את ועדת הרבנים של הרב יעקב אריאל, ועדה שתכריע את זהותו של מועמד הציונות הדתית לרב הראשי האשכנזי | בצהר מאשימים כי הוועדה אינה מגוונת וכי היא מסרבת לבקשות הרב סתיו: "רק מראית עין של גיוון"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 31/05/23 16:32 יא בסיון התשפג

הרב דוד סתיו לא ישתף פעולה עם ועדת הרב אריאל: "הטיה מוחלטת"
הרב דוד סתיו, צילום: פלאש 90

ועדת הרבנים של הרב אריאל ממשיכה לספוג אש. אחרי פרסום הרכב הוועדה והביקורת על היעדר בייצוג נשי, גורם בארגון צהר מאשים כי הוועדה נבנתה במטרה לבחור במועמד מסוים וכי דרישות של הרב דוד סתיו לא נענו - ולכן הוא לא ישתף איתה פעולה.

"למרות מראית עין של גיוון יש בה הבטחה מראש לבחירת מועמד מסוים החפצים ביקרו"

הרב סתיו ישהה בחו"ל בשבוע הבא, דבר שימנע ממנו להגיע לכינוס ביום ראשון. בעקבות המצב ביקש הרב לדחות את כינוסה של הוועדה - בקשה שסורבה. הנהלת הוועדה הציגה בפניי הרב אפשרות של עלייה בזום, אופציה שנדחתה על ידו. נזכיר כי הרב סתיו - רב היישוב שוהם ויושב-ראש ארגון צהר - התמודד בסבב הקודם לפני עשור על המשרה אך הפסיד לרב דוד לאו.

הרב יעקב אריאל

הרב יעקב אריאל | צילום: מכון צומת

בנוסף, בצהר מאשימים כי אין מספיק גיוון ברשימה וכי היא חד-גונית. "הרכב הוועדה עוצב ברוחם ובדמותם של גורמים המבקשים לבחור רב המתאים לדרכם ולאמונתם ולא רב המייצג את כלל ישראל. הבחירה ברבנים המרכיבים את הוועדה נעשתה תוך מלאכת מחשבת של הטיה מוחלטת לכיוון אחד בציונות הדתית, כיוון שמתאים למערכת הפוליטית ופחות לציבור. למרות מראית עין של גיוון יש בה הבטחה מראש לבחירת מועמד מסוים החפצים ביקרו".

"מי שבחר להרכיב את הוועדה יצר רשימה שאינה מייצגת את הציבור הדתי כולו"

בצהר הצטרפו לקולות של תנועת "אמונה" וארגון רבני בית הלל והביעו אי-נוחות מאי השתתפותם של נשות תורה בהרכב הוועדה. "מכל הסיבות האלה וכדי לשמור על כבודם של הרבנים בחר הרב דוד סתיו לא להתמודד מול הוועדה הזו, שאומנם יש בה רבנים חשובים, אבל מי שבחר להרכיב אותה יצר רשימה שאינה מייצגת את הציבור הדתי כולו", סיכמו בארגון.