בחירות לרבנות הראשית

בצהר מזהירים: אם לא יהיו הסכמות - לא יהיה רב ראשי דתי-לאומי

לקראת הבחירות לרבנות, ובצל ההסכמה הפוליטית על מינוי רב ראשי אשכנזי מהמגזר – בארגון "צהר" נערכים למערכה ומתריעים: "אם מועמד הציונות הדתית יהיה כזה שלא מקובל על רוב הציבור הדתי-לאומי - זה פותח פתח לעוד רבים להתמודד"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 02/05/23 12:40 יא באייר התשפג

בצהר מזהירים: אם לא יהיו הסכמות - לא יהיה רב ראשי דתי-לאומי
הרב דוד סתיו, יו"ר ארגון "צהר". יתמודד הפעם? |, צילום: Photo by Flash 90

הבחירות לרבנות הראשית מתקרבות, והרבנים וסביבתם עובדים קשה מאחורי הקלעים בכדי להגיע לנקודת הפתיחה הטובה ביותר לקראת הישורת האחרונה. בהסכמי הקואליציניים, כזכור, הוסכם כי הרב האשכנזי יהיה מהמגזר הדתי-לאומי - וגם בארגון "צהר" נערכים למערכה, אך עדיין משאירים עמימות בונגע לדרכי הפעולה שלהם.

האזהרה של צהר

"הבחירות לרבנות הראשית הן בהחלט אירוע חשוב עבור ארגון רבני צהר, כארגון שחשובה לו זהותה היהודית של מדינת ישראל", אומרים לחדשות כיפה גורמים ב"צהר". לדבריהם, עדיין לא ברור באיזה אופן ישתלבו בבחירות הקרובות לרבנות הראשית, אך יש להם אזהרה: "אם מועמד הציונות הדתית יהיה כזה שלא מקובל על רוב הציבור הדתי-לאומי – זה פותח פתח לעוד רבים להתמודד, ולסיכוי גדול ששוב רב דתי-לאומי לא יהיה ברבנות הראשית".

תוקפים את צהר. הרב לאו והרב יוסף

הרבנים הראשיים הנוכחיים, הרב יצחק יוסף והרב דוד לאו | צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

אחד האנשים המזוהים עם "צהר" הוא הרב דוד סתיו, יושב ראש הארגון. בשנת 2013 הוא התמודד על משרת הרב הראשי האשכנזי, אך הפסיד בפער של 14 קולות לרב הראשי הנוכחי הרב דוד לאו. אחרי ההפסד הוא אמר כי "זה הפסד גדול לעם ישראל. לא באתי למאבק בשביל עצמי, לא חיפשתי תפקיד או ג'וב, באתי להביא בשורה לעם ישראל. העסקנות החרדית ניצחה את העם היהודי". כאמור, הפעם עוד לא ברור כיצד ינהג הרב סתיו.

הגבלת הגיל תוסר?

נזכיר כי אחת הסוגיות הבוערות בהקשר של הבחירות המתקרבות הוא החוק לשינוי הגיל. כיום קובע החוק כי גיל המקסימום להתמודדות הוא 70, מה שמותיר מחוץ למשחק מספר רבנים שמעוניינים בתפקיד כמו הרב יעקב שפירא בן ה-72. לפי בכירים בקואליציה, לשינוי החוק אין היתכנות וגיל המינימום לא יועלה.


(הרב סתיו בקריאה למניעת הקיטוב בעם לפני כחודש וחצי)