מזעזע: פסיכולוג ביצע מעשים מגונים בקטינים על הרצף האוטיסטי

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד מרדכי גיני, שביצע מעשים מגונים בקטינים שטופלו אצלו: "ניצל את הקשר הטיפולי ובמהלכו פגע בהם מינית שוב ושוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/23 12:54 יא בסיון התשפג

מזעזע: פסיכולוג ביצע מעשים מגונים בקטינים על הרצף האוטיסטי
הפסיכולוגים החינוכיים קיבלו הסכם קיבוצי, אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד מרדכי גיני, יליד 1963, תושב חיפה, ששימש במשך שנים רבות כפסיכולוג ובמסגרת עבודתו טיפל בקטינים וכן במטופלים המצויים על רצף הספקטרום האוטיסטי.

לפי כתב האישום שהגישה עורכת הדין אורלי רוזנטל נעמן, כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות מין כלפי ארבעה מטופלים. המעשים כלפי המתלונן הראשון אירעו לפני שנים רבות כאשר המתלונן הגיע בהיותו בן 12 לטיפול אצל הנאשם. במהלך הקשר הטיפולי, במשך מספר חודשים ביצע הנאשם עבירות מין במתלונן עד אשר באחד האירועים הוציא המתלונן מכיסו אולר, אמר לנאשם להפסיק וברח מהקליניקה. זמן מה לאחר המפגש הזה, הגיע הנאשם לביתו של המתלונן וביקש ממנו שלא יספר לאף אחד על מה שקרה ביניהם בקליניקה.

ניצל את הקשר הטיפולי ובמהלכו פגע בהם מינית שוב ושוב

עוד לפי כתב האישום, משנת 2016 ועד 2021, במספר רב של הזדמנויות, ביצע הנאשם מעשים מגונים ב-3 מתלוננים נוספים שהיו בטיפולו ושנמצאים על הספקטרום האוטיסטי. מתלוננים אלה הגיעו אל הנאשם בעודם קטינים על מנת שיעניק להם טיפול פסיכולוגי אך הלה ניצל את הקשר הטיפולי ובמהלכו פגע בהם מינית שוב ושוב. הנאשם ניצל את מצבם של המתלוננים בהיותם חסרי ישע כשהוא אחראי עליהם. מהפרקליטות נמסר: "מבקשת מבית המשפט להגביל את הנאשם מעיסוק הקשור בעבירה עד לסיום ההליכים המשפטיים כנגדו".