הבחירות לרבנות סביבת נתניהו הופתעה | בכיר בקואליציה: "אין היתכנות להעברת החוק"

לאחר הפרסום על הצעת החוק שהגיש חבר הכנסת משה סעדה לפיה יועלה גיל ההגבלה להתמודדות על תפקיד הרב הראשי, מה שיכשיר את מועמדות הרב יעקב שפירא, בכיר בקואליציה אומר ל"חדשות כיפה" כי אין היתכנות לחוק וכי הוא לא יעבור

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/23 21:57 י בסיון התשפג

סביבת נתניהו הופתעה | בכיר בקואליציה: "אין היתכנות להעברת החוק"
הרב יעקב שפירא, יוכל להתמודד?, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המרוץ לרבנות הראשית: לאחר הפרסום על הצעת החוק שמגיש חבר הכנסת משה סעדה להעלאת גיל ההתמודדות לרבנות הראשית, מהלך שיכשיר את התמודדותו של הרב יעקב שפירא, בכיר בקואליציה מצנן את האפשרות שהחוק יעבור ואומר ל"חדשות כיפה" כי "אין היתכנות להעברת החוק של סעדה לשינוי הגבלת גיל הרב הראשי". משמעות הדרים היא כי הרב שפירא לא יוכל להתמודד במצב הנתון, בנוסף גם בסביבת נתניהו הופתעו מהצעת החוק שלא הייתה על דעתם.

מהלך כזה אם יתרחש, יצטרך לקרות בקרוב

כל עוד לא תוכנן לשנות את מגבלת הגיל, הוזכרו מספר רבנים כמועמדים מובילים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי וביניהם, הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה שנחשב למועמד המוביל. יחד איתו התמודדו גם הרבנים מאיר כהנא ואליעזר איגרא. אם לבסוף תעבור הצעת החוק של חבר הכנסת סעדה, מועמדותו של הרב שפירא תתאפשר. בכל מקרה, הלו"ז הפוליטי צפוף מאוד ומהלך כזה אם יתרחש, יצטרך לקרות בקרוב.

הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו

הרב יעקב שפירא עם הרב דוד לאו, יוכל להתמודד? צילום: Aharon Krohn/Flash90

סמוטריץ' התנגד בעבר לחוק: "אין לזה סיכוי"

בעבר התבטא יו"ר הציונות הדתית השר סמוטריץ' בנושא והסביר מדוע אין להעביר את החוק כשאמר: "יש לי הערכה גדולה מאוד לישיבת מרכז הרב כספינת הדגל של עולם הישיבות. זכיתי לגדול בה, אבא שלי למד שם, ויש לי הערכה עצומה לרב יעקב שפירא שהוא הרבה יותר מראוי להיות רב ראשי", אמר סמוטריץ' בראיון לעטרה גרמן וריקי ממן ב"מקור ראשון". "אבל בסיטואציה הפוליטית שנוצרה, הערכת המצב אחרי שיחות עם ראש הממשלה וראשי המפלגות היא שאין לזה סיכוי".