בחירות לרבנות הראשית

"זה ייראה רע מאוד": סמוטריץ' מסביר מדוע לא ישנה את החוק לטובת הרב שפירא

"יש לי הערכה עצומה לרב יעקב שפירא שהוא הרבה יותר מראוי להיות רב ראשי", מסביר יושב ראש "הציונות הדתית" אך מבהיר כי נגד שינוי החוק שיאפשר לראש ישיבת "מרכז הרב" להתקרב למשרת הרב הראשי: "ממילא זה גם בסוף לא יצליח ורק יגרום נזק"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 07/05/23 09:36 טז באייר התשפג

"זה ייראה רע מאוד": סמוטריץ' מסביר מדוע לא ישנה את החוק לטובת הרב שפירא
סמוטריץ' במרכז הרב, צילום: Aharon Krohn/Flash90

המירוץ לרבנות הראשית: אחרי עשר שנים, בחודש אב הקרוב צפויות להתקיים הבחירות לרבנות הראשית לישראל. על פי ההסכמים הקואליציוניים הרב האשכנזי יהיה דתי-לאומי, וסמוטריץ' הצהיר כי הוא מעביר את ההחלטה לוועדת רבנים בראשות הרב יעקב אריאל. לצד העברת הסמכות, שר האוצר מסביר מדוע הוא מתנגד לשינוי החוק ולביטול מגבלת הגיל.

"אין לזה סיכוי"

החוק קובע כי רק עד גיל 70 ניתן להציג מועמדות למשרת הרב הראשי, הגבלה שמונעת מראש ישיבת "מרכז הרב", הרב יעקב שפירא, להציג את מועמדותו. לאחרונה יצאה קריאה של רבנים מהציונות הדתית הקוראים לבטל את מגבלת הגיל, אך נראה כי סמוטריץ' אינו נענה לקריאה.

הרב יעקב שפירא, 2013

הרב יעקב שפירא, 2013 צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"יש לי הערכה גדולה מאוד לישיבת מרכז הרב כספינת הדגל של עולם הישיבות. זכיתי לגדול בה, אבא שלי למד שם, ויש לי הערכה עצומה לרב יעקב שפירא שהוא הרבה יותר מראוי להיות רב ראשי", פתח סמוטריץ' בראיון לעטרה גרמן וריקי ממן ב"מקור ראשון". "אבל בסיטואציה הפוליטית שנוצרה, הערכת המצב אחרי שיחות עם ראש הממשלה וראשי המפלגות היא שאין לזה סיכוי".

נתניהו דוחה חוקים

הוא הסביר כי הסיטואציה הפוליטית לא מאפשרת את השינוי: "ראש הממשלה ביקש מהחרדים לדחות את חוק הגיוס שהוא ציפור נפשם, הוא ויתר על החוק הפרסונלי שמאפשר לו לקבל תרומות, דרעי ויתר על החוק הפרסונלי שלו וכרגע לא חוזר להיות שר – אז כולם יסכימו עכשיו להעביר חוק פרסונלי שבסוף גם לא יעבור? זה לא תואם את האינטרסים של אף אחד מהשותפים שלנו, זה ייראה רע מאוד, יגרור הרבה ביקורת וממילא זה גם בסוף לא יצליח ורק יגרום נזק".


(סמוטריץ' נואם בישיבת "מרכז הרב", יום ירושלים תשע''ט)