דרמה במירוץ לרבנות: בליכוד מגישים הצעת חוק שתאפשר לרב שפירא להתמודד

לאחר שהיה נראה כי הצעת החוק להעלאת גיל ההתמודדות בבחירות לרבנות הראשית ירדה מסדר היום, מגישים בליכוד את ההצעה שתאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד | הרב יעקב אריאל: "הוועדה תתכנס ביום ראשון והנושא יועלה בפניה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/05/23 20:08 י בסיון התשפג

דרמה במירוץ לרבנות: בליכוד מגישים הצעת חוק שתאפשר לרב שפירא להתמודד
צילום: Flash90

תפנית במירוץ לרבנות הראשית? ח"כ משה סעדה מהליכוד מגיש הצעת חוק שתעלה את גיל ההתמודדות המותר, כך שיאפשר לרב יעקב שפירא להתמודד לתפקיד אף שמלאו לו יותר משבעים, כך מפרסם העיתונאי עמית סגל. עד עתה, נמנעו במפלגת הציונות הדתית להגיש את החוק למרות לחצים רבים שהופעלו עליהם, עתה החוק מגיע דווקא מהליכוד.

כל עוד לא תוכנן לשנות את מגבלת הגיל, הוזכרו מספר רבנים כמועמדים מובילים לתפקיד הרב הראשי האשכנזי וביניהם, הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה שנחשב למועמד המוביל. יחד איתו התמודדו גם הרבנים מאיר כהנא ואליעזר איגרא. עתה כאמור, במידה והחלוק אכן יעבור יצטרף גם ראש ישיבת מרכז הרב, הרב יעקב שפירא למירוץ.

הרב יעקב שפירא

הרב יעקב שפירא, יוכל להתמודד? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

באגף הספרדי לא מסכימים להעלאת הגיל להתמודדות סביב החשש מהתמודדות של עמאר לתפקיד בפעם השניה, זאת לאחר שכבר כיהן כרב הראשי לישראל בעבר. לכן לחוק יוכנס סעיף מיוחד שמאפשר ריצה מעל גיל 70 רק למי שזו לו התמודדות ראשונה לתפקיד.

בתגובה לפרסום בדבר הצעת החוק של משה סעדה אומר הרב אריאל, ראש הוועדה שתכריע את זהות נציג הציונות הדתית למשרת הרב הראשי האשכנזי: "הוועדה תתכנס ביום ראשון כמתוכנן, והנושא יועלה בפני הוועדה".