בחירות לרבנות הראשית

רבני בית הלל נגד הוועדה של הרב אריאל: "אין בה אף רבנית. כיצד זה יתכן?"

אחרי הפרסום בדבר הרבנים שנבחרו לכהן בוועדה שתבחר את זהות המועמד הציוני-דתי למשרת הרב הראשי האשכנזי - גם ארגון רבני בית הלל מצטרף לביקורת על הדרת הרבניות: "המצב בו קולן של נשים אינו נשמע בתהליך בחירת המועמד אינו קביל"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 30/05/23 18:05 י בסיון התשפג

רבני בית הלל נגד הוועדה של הרב אריאל: "אין בה אף רבנית. כיצד זה יתכן?"
רבניות. אילוסטרציה, צילום: אור תורה סטון

אחרי שפרסמנו את רשימת הרבנים שנבחרו לכהן בוועדה שתכריע את זהותו של המועמד הציוני-דתי למשרת הרב הראשי האשכנזי, עוד ועוד קולות קוראים לשילובן של נשים בוועדה. אחרי שהבוקר תנועת אמונה קראה לצרף נשים לוועדה - גם ארגון רבני בית הלל מצטרף לקריאה.

המצב בו קולן של נשים אינו נשמע בתהליך בחירת המועמד אינו קביל

"מפלגת הציונות הדתית הקימה ועדת רבנים לבחירת מועמדה למשרת הרב הראשי, ואין בה אף רבנית. כיצד זה יתכן? האם נשים אינן חלק מהעם? האם נשים אינן זכאיות לשותפות בשירותי הדת? האם נשים לא מושפעות מזהות הרבנים הראשיים?", כתבו בארגון.

הרב מאיר נהוראי

הרב מאיר נהוראי, יו"ר בית הלל | צילום: בית הלל

הם המשיכו: "המצב בו קולן של נשים אינו נשמע בתהליך בחירת המועמד אינו קביל, ויש בו פגיעה הן בכבודן של נשות עם ישראל והן במעמדה של הרבנות הראשית. רבני ורבניות בית הלל קוראים למפלגת הציונות הדתית לדאוג לייצוג הולם וראוי לנשים בוועדה שהוקמה. זכינו לרבניות מתאימות רבות - נשות הלכה, מנהיגות ציבור, חכמות ומקובלות על הבריות".

"לפני יומיים חגגנו את חג מתן תורה, בו למדנו שהתורה ניתנה לעם בשלמותו - נשים וגברים; 'כֹּה תֹאמַר לְבֵית יַעֲקֹב וְתַגֵּיד לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל'. על מנהיגי הדור להקפיד לשמור על רוח זו", סיימו.

"אין מדובר כאן במראית עין בלבד, אלא שאלה מהותית על מקומן של הנשים בחברה שלנו"

כאמור, גם בתנועת "אמונה- תנועת האישה הדתית לאומית" קראו מוקדם יותר היום (ג') לצירופן של נשים לוועדה. "ועדת רבנים שבוחרת מועמד לרבנות הראשית לישראל ללא ייצוג ראוי של המגדר הנשי אינה ראויה ופוגעת פגיעה אנושה בציבור הנשים במגזר הדתי לאומי. אין מדובר כאן במראית עין בלבד, אלא שאלה מהותית על מקומן של הנשים בחברה שלנו ויכולת ההשפעה שלהן על העולם הדתי וההלכתי".