השר קיש תוקף את ראשי האוניברסיטאות: סותמים פיות לאנשי ימין

שר החינוך, יואב קיש, שלח מכתב חריף לראשי האוניברסיטאות בעקבות האירוע בו הותקף שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב: "אתם נלחמים להגן על חופש הביטוי של שמאל פוליטי קיצוני בעוד הצד השני במפה הפוליטית מושתק באלימות בין כותלי האקדמיה"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 17:34 ט בסיון התשפג

השר קיש תוקף את ראשי האוניברסיטאות: סותמים פיות לאנשי ימין
שר החינוך קיש, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הגיע אתמול (א') לפאנל על הרפורמה המשפטית באוניברסיטת תל אביב. בטרם כניסתו לאולם, פעילים רבים ניסו למנוע את השתתפותו באירוע. בתוך כך, שר החינוך, יואב קיש, שלח היום מכתב חריף לראשי האוניברסיטאות והאשים אותם בפגיעה בחופש הביטוי האקדמיה.

"פעלתם נחרצות לסתימת פיות של אנשי ימין"

"ראשי האוניברסיטאות, אין בי פליאה שהובלתם את הממסד האקדמאי למצב הקשה הזה", כתב קיש, "מצד אחד, אתם נלחמים על 'חופש ביטוי ודמוקרטיה' ולטענתכם הנפת דגל אש"ף, תומכי טרור,  היא חלק מזכויות לגיטימיות אבל במקביל בחודשים האחרונים פעלתם נחרצות לסתימת פיות של אנשי ימין, הדרת עמדות שנוגדות לעמדתכם ונתתם לזה גיבוי ולגיטימציה. צר לי שאין חופש ביטוי אמיתי באקדמיה. מצד אחד נלחמים בחורמה להגן על חופש הביטוי של שמאל פוליטי קיצוני, בו בזמן שהצד השני במפה הפוליטית מושתק באלימות בין כותלי האקדמיה.

שמחה רוטמן |

שמחה רוטמן | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"גרמתם את הנזק הגדול ביותר לממסד האקדמאי שאתם מנהלים"

לטענתו של השר קיש האשים את ראשי האוניברסיטאות בפגיעה בחופש הביטוי באקדמיה. "אתם אחראים ישירים לפגיעה הקשה בחופש הביטוי באקדמיה. פעלתם בצורה פוליטית קיצונית לסתימת פיות של מחנה שלם שחושב אחרת מכם. אתם גרמתם את הנזק הגדול ביותר לממסד האקדמאי שאתם מנהלים".

מפגינים נגד רוטמן מחוץ לפאנל

מפגינים נגד רוטמן מחוץ לפאנל צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בסיום המכתב, שר החינוך קרא להם לפעול למען ההגנה על חופש הביטוי משני הצדדים. "אני קורא לכם להתעשת, שנו את התנהלותכם ותפעלו אקטיבית לשם הגנה על חופש הביטוי של כלל הדעות בקמפוס גם אם זו לא דעתכם הפוליטית. הובלתם לאובדן דרך, תקנו את דרככם. תפעלו ישירות למען אקדמיה פלורליסטית אמיתית שיש בה מקום לדיון אמיתי, פורה ואינטלקטואלי לטובת הסטודנטים ולטובתה של האקדמיה הישראלית. כך שומרים על חופש אקדמי, כך שומרים על האקדמיה".

רוטמן מותקף בכניסה לפאנל באוניברסיטת תל אביב: