סמוטריץ' במתקפה על האופוזיציה: "הדם יהיה על הידיים שלכם"

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', תקף את לפיד וגנץ בעקבות אירועי האלימות נגד שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב: "זה לא חדש. השמאל מאז ומעולם היה אלים"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 29/05/23 16:51 ט בסיון התשפג

סמוטריץ' במתקפה על האופוזיציה: "הדם יהיה על הידיים שלכם"
סמוטריץ', הרפורמה תחזור, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הגיע אתמול (א') לפאנל על הרפורמה המשפטית באוניברסיטת תל אביב. בטרם כניסתו לאולם, פעילים רבים ניסו למנוע את השתתפותו באירוע.  בישיבת הסיעה של הציונות הדתית, שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' התייחס לאירוע ותקף את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ואת יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ.

"הדם יהיה על הידיים שלכם. משוגעים, רדו ממגדל השן"

"אתמול נפל דבר בישראל", פתח סמוטריץ' את דבריו, "מהדורות החדשות בזו אחר זו נרמלו אלימות. אין לכך שום הגדרה אחרת. מהדורות החדשות ואנשי האופוזיציה חסרי האחריות בהובלת בני גנץ ויאיר לפיד. הדם יהיה על הידיים שלכם. משוגעים, רדו ממגדל השן. יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, חברנו חבר הכנסת שמחה רוטמן הוזמן להשתתף בפאנל באוניברסיטת תל אביב. לכאורה מקום שוחר פלורליזם, אבל רק לכאורה. האלימות שהופנתה כלפי חבר הכנסת רוטמן היתה בלתי נתפסת והמחשבה שחבר כנסת בישראל מגיע למוסד אקדמי בליווי שוטרים ומאבטחים היא מחשבה כואבת ומעוררת תהיה על נושאי שם הדמוקרטיה לשווא.

לפיד וגנץ

לפיד וגנץ צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

"השמאל מאז ומעולם היה אלים"

לטענתו של סמוטריץ', השמאל תמיד היה אלים כלפיי הימין. "זה לא חדש. השמאל מאז ומעולם היה אלים. האלטלנה היתה רק יריית הפתיחה. התותח הקדוש התחלף בזעם הקדוש ובעוד ערכים מעוותים. תשובתו של הימין היתה תמיד ועודנה – לא למלחמת אחים. לימין יש אחריות לאומית. לשמאל ממש לא. נרמול האלימות הזה מסוכן ואני קורא לגנץ ולפיד להתעשת, להפסיק לנרמל אלימות ולגנות בתוקף את האירוע המביש הזה. אני שומע שהאנרכיסטים מתכננים לפוצץ את כנס אלי הורביץ מחר. לא ניתן לעבריינים לנצח. שמחה, כולנו מאחוריך, עם ישראל כולו מאחוריך, הדמוקרטיה מאחוריך".