רשות מקרקעי ישראל על הכוונת: צוות מיוחד יכונס במשרד ראש הממשלה

בישיבת הממשלה ביקרו בחריפות את רמ"י ומדיניות חלוקת הקרקעות בגליל. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי יכנס צוות בין משרדי במטרה להסדיר את מפת אזורי העדיפות הלאומית | נתניהו בישיבת הממשלה: "השלכות לאומיות קטסטרופליות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 28/05/23 23:08 ח בסיון התשפג

רשות מקרקעי ישראל על הכוונת: צוות מיוחד יכונס במשרד ראש הממשלה
ישיבת הממשלה היום, ביקורת על רמ"י, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביקורת על רשות מקרקעי ישראל: במשרד ראש הממשלה יתכנס מחר (ב') צוות בין משרדי בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, יוסי שלי, על מנת לבחון מחדש את מפת אזורי העדיפות הלאומית. הדברים מגיעים ברקע ישיבת הממשלה הבוקר, בה מתחו חלק מהשרים ביקורת חריפה על מדיניות חלוקת הקרקעות בנגב והגליל. לטענת השרים, ישנה אפליה כלפי יהודים בהקצאת קרקעות.

"זה מצב חירום": הממשלה דנה במצב הקרקעות בגליל

הבוקר במהלך ישיבת הממשלה תקף בחריפות שר הביטחון יואב גלנט את רמ"י ואמר: "מוסדות התכנון פועלים משיקולים אנטי־ציוניים. רמ"י מספסרים בקרקע בלי שיקול ציוני" כך לפי פרסום של העיתונאי אריאל כהנא בישראל היום. גם השר עמיחי אליהו ביקר את המצב בגליל ואמר: "הגליל והנגב במצב של גווייה. בתחילת העשור שעבר היו 500 ילדים יהודים בגני הילדים במועצה האזורית משגב. היום יש 200. זה מצב חירום".

שר החינוך יואב גלנט

יואב גלנט, ביקורת חריפה על רמ"י. צילום: פלאש 90

נתניהו: "אלה נתונים מטורפים"

נתניהו סיכם את הדיון והתייחס למצב בגליל: "אלה נתונים מטורפים עם השלכות לאומיות קטסטרופליות. אני לא מוכן לסבול זאת. לא הגיוני שקרקע תימכר ב-100 אלף ביישוב ערבי, ובמיליון שקלים ביישוב יהודי צמוד", מחר כאמור יתכנס הצוות המיוחד במשרד ראש הממשלה.