בשורה לחיילים: הכנסת אישרה בטרומית חלוקת קרקעות בחינם

הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק שתעניק לחיילים משוחררים קרקעות לבניה באיזורי עדיפות לאומית - בחינם. ההצעה תועבר להמשך דיונים בוועדת הפנים של הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 19:47 א באדר התשפג

בשורה לחיילים: הכנסת אישרה בטרומית חלוקת קרקעות בחינם
צילום: Flash90

בשורה לחיילים: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק רשות מקרקעי ישראל של חבר הכנסת ניסים ואטורי, אליה הוצמדה הצעה דומה של חבר הכנסת אלי דלל. בהצעה תמכו 31 חברי כנסת אל מול 6 מתנגדים, והיא תועבר לדיון בוועדת הפנים והגנת הסביבה. בהצעה מוצע לקבוע כי רשות מקרקעי ישראל תקצה קרקע ללא תמורה לחיילים משוחררים לשם בניית בתי מגורים באזורי עדיפות לאומית. 

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "מדינת ישראל, מאז הקמתה, חרטה על דגלה את הרצון לפתח את הנגב והגליל. במקביל, לאחר הקמת צה"ל, חיפשו ממשלות ישראל דרכים לתגמל את החיילים אשר שירתו את המדינה שנים רבות. מטרת הצעת החוק לענות על שני ערכים אלו: תגמול למשרתי המדינה ופיתוח הפריפריה על ידי מי שהוכיח כבר את יכולותיו בתרומה למען הכלל, וזאת על ידי עידוד התיישבות צעירה בנגב ובגליל, מתוך הכרה בכך שההתיישבות באזורים אלו עשויה לכלול אתגרים ביטחוניים ומוסריים ייחודיים.

שטח הישוב

קרקעות בנגב, יחולקו לחיילים?צילום: סעדיה גורדצקי

"רשות מקרקעי ישראל תקצה לחיילים משוחררים קרקעות בנגב ובגליל"

עוד נכתב בהצעה: "בנוסף לכך, יהיה זה ראוי להעניק קרקעות כתגמול על נאמנות בעבר, במקום בו מתיישבים ערכיים אלו יוכלו להמשיך ולממש גם בעתיד ערכים חברתיים נוספים הנובעים מעצם ההתיישבות במקום. לפיכך, מוצע לקבוע כי רשות מקרקעי ישראל תקצה לחיילים משוחררים קרקעות בנגב ובגליל, בלא תמורה, לשם בניית בתי מגורים. לפי המוצע, קרקעות כאמור לא יועברו לבעלותם של החיילים המשוחררים שיממשו את זכאותם".