טלי גוטליב מתפוצצת על היועמ"שית: "גברת מיארה, תזכירי לי מי את?"

חברת הכנסת מהליכוד תקפה בחריפות את היועצת המשפטית לממשלה, בעקבות התנגדותה לחוק שיאסור הנפת דגל אש"ף בקמפוסים: "יודעת מה תפקידי? לחוקק. זוכרת מה תפקידך? לייעץ | על פי הצעת החוק של לימור סון הר מלך, סטודנט שיניף דגל ארגון טרור יורחק ל-30 יום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/05/23 15:09 ח בסיון התשפג

טלי גוטליב מתפוצצת על היועמ"שית: "גברת מיארה, תזכירי לי מי את?"
טלי גוטליב | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הצעת החוק של חבר הכנסת לימור סון הר מלך מעוצמה יהודית, "הרחקת סטודנטים תומכי טרור ממוסד לימוד ופירוק תאים תומכי טרור" תובא היום (א') לדיון בוועדת השרים לחקיקה. היועמ"שית גלי בהרב מיארה מתנגדת להצעת החוק, וחברת הכנסת מהליכוד, טלי גוטליב, תוקפת אותה על כך. 

"עשיתי את זה פשוט שיהיה לך קל לזכור"

"גברת מיארה, תזכירי לי מי את? יועצת", כתבה גוטליב בתקיפות בחשבון הטוויטר שלה. "להזכיר לך מי אני? חברת כנסת. יודעת מה תפקידי? לחוקק. זוכרת מה תפקידך? לייעץ. חוזרת שוב לייעץ! זכותי וחובתי לחוקק איסור הנפת דגל אש"ף למה? כך. זכותך אגב לחשוב שאני טועה, וזכותי כמו חובתי לא לקבל את עצתך. עשיתי את זה פשוט שיהיה לך קל לזכור".

"פוליטיזציה והתערבות עמוקה ובלתי סבירה בפעילות הקמפוסים"

סון הר מלך מציעה להרחיק לחודש ימים סטודנט שיניף דגל של ארגון טרור או יתבטא בצורה שתומכת הו מהמוסד בו הוא לומד. סטודנט שחזר על העבירה יורחק לצמיתות ותישלל זכאותו לקבל תואר אקדמי בישראל או להכרה בתואר אקדמי מחו"ל למשך חמש שנים.

חבר הכנסת עופר כסיף באוניברסיטת תל אביב, היום |

חבר הכנסת עופר כסיף באוניברסיטת תל אביב, היום

ב"ישראל היום" פורסם כי במכתב אותו הפיצו בייעוץ המשפטי לממשלה לחברי הממשלה נכתב: "הצעת החוק מעלה קשיים חוקתיים של ממש העולים לכדי מניעה חוקתית ועל כן מוצע להתנגד לה". הסיבות לקושי החוקתי הן: פגיעה בחופש הביטוי, חופש המחאה, חופש העיסוק ועוד. 

להתנגדותה של בהרב מיארה קדמה התנגדות ועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה). ביום חמישי יצאה הודעה מטעם הוועד, לפיה הם מביעים "התנגדות נחרצת להצעת החוק. "מדובר בפוליטיזציה והתערבות עמוקה ובלתי סבירה בפעילות הקמפוסים, ניסיון להפוך את הנהלות המוסדות לשוטרים, שופטים ואף תליינים בעבירות שאין בינן לבין האקדמיה דבר וחצי דבר". 


(ארכיון)