המגיש הסרוג של כאן 11 נגד הכתב לענייני ערבים בערוץ: "עלילת דם מזוקקת נגד היהודים"

העיתונאי קלמן ליבסקינד תקף בטורו השבת את כתבתו של הקולגה שלו לערוץ והכתב לענייני ערבים ערן זינגר, בטורו כינה ליבסקינד את כתבתו על העיר לוד שנתיים אחרי שומר החומות "סמינר שלם לתעמולת שקר ועלילת דם מזוקקת נגד יהודים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 13:00 ח בסיון התשפג

המגיש הסרוג של כאן 11 נגד הכתב לענייני ערבים בערוץ: "עלילת דם מזוקקת נגד היהודים"
12 במאי 2021, לוד, צילום: Yossi Aloni/Flash90

במלאות שנתיים לאירוע שומר החומות, פורסמה במהדורת חדשות שישי (05.05.23) בכאן 11,  כתבתו של הכתב לענייני הערבים של הערוץ - ערן זינגר, המסקרת את הנעשה בעיר לוד שנתיים אחרי אירועי "שומר החומות"  תחת הכותרת, "שנתיים לשומר חומות: בלוד משתקמים מהטראומה - ורואים את האור בקצה המנהרה". 

בכתבתו משוטט זינגר בעיר לוד ומראיין בה את נעם דרייפוס, איש הגרעין התורני בלוד ומנכ"ל "לודאים", ד"ר בני נוריאלי סוציולוג פוליטי שחוקר את הגרעין התורני בעיר לוד, את פידא שחאדה, חברת מועצת העיר וכן את אהרון אטיאס מנכ"ל עיריית לוד ועוד.

קלמן ליבסקינד

קלמן ליבסקינד צילום: מיכה לובטין

"בכל מפגש אלים של יהודי וערבי יש צורך לחפש מה רע עשה היהודי"

את טורו השבועי במעריב פתח ליבסקינד בביקורות על התקשורת הישראלית שלטענתו "בכל מפגש אלים של יהודי וערבי יש צורך לחפש מה רע עשה היהודי", בהמשך מתייחס העיתונאי הסרוג לכתבתו של זינגר ומותח עליה ועליו ביקורת חריפה. 

כתבתו של ערן זינגר על אירועי שומר החומות בלוד צילום: כאן 11 תאגיד השידור הישראלי

לטענתו של ליבסקינד, כתבתו של ערן זינגר מטפחת את האלימות הערבית ומוצאת לה צידוק, לדוגמא מביא ליבסקינד את הראיון עם נעם דרייפוס מנכ"ל ארגון "לודאים", ואת ההערה שנאמרה על ידי זינגר "יש בלוד מי שסבורים שהמכינה הקדם־צבאית  (שהועלתה באש בזמן הפרעות) ובית המדרש כאן הם מקור כל הצרות בעיר".

מסתובב עם קרבן אלימות ומסביר לו שהוא הבעיה

בעקבות ההערה הזאת מותח ליבסקינד ביקורת חריפה על הקולגה ומשווה את האמירה שלו לנפגעת אונס שמאשימים את החצאית שלה ולא את האנס. "אין שום מקרה מקביל שבו עיתונאי יסתובב עם מי שהיה קורבן לאלימות קשה, בעוד הוא עצמו לא הרים יד על איש, ויסביר לו שהוא־הוא הבעיה"

הפרעות בלוד.

הפרעות בלוד. צילום: Yossi Aloni/Flash90



ליבסקינד כותב כי פרקטיקת האשמת הקרבן, שמורה בתקשורת הישראלית רק למקרים בהם התוקף הוא ערבי והקורבן הוא יהודי עם חזות דתית, ומשווה את הסיטואציה לאונס "זה בערך כמו להגיד לנאנסת שיש מי שחושב שהחצאית שלה היא מקור כל הצרות". 

"עלילת דם מזוקקת נגד הקורבנות היהודים של האלימות הערבית"

בהמשך הטור, מתייחס ליבסקינד בהתאמה לאירוע הירי במוסא חסונה שנורה למוות לאחר שהשתתף בפרעות נגדם, ליבסקינד תוקף בטורו את המגמה הברורה שנשמרת בכתבתו של זינגר שהיא  - האשמת היהודים.

כשלטענתו זינגר ראיין את חברת המועצה פידא שחאדה אך הסתיר את עברה, כמו כן לאחר שזינגר מראיין את מנכ"ל עיריית לוד אהרון אטיאס  סביב אותו מקרה, וכאשר אטיאס מתאר בפני זינגר את שאירע באותו הלילה כאחד שנכח פיזית באירוע, שוב בוחר זינגר לטעון נגד הגרעין התורני "אז מה אתה עונה למנהיגים הערבים כאן בלוד, שאומרים: 'החבר'ה האלה של הגרעין התורני כל הזמן מנסים לדחוף לנו אצבעות בעיניים?'"  

"זה להיות עבד לתעמולה ערבית מהסוג שהכרנו בכמה מהמדינות השכנות לנו לפני 50 שנה"

לקראת סיכום דבריו תוקף ליבסקינד בחריפות את אופי הכתבה "להגיע ללוד כדי לצלם כתבה במלאת שנתיים לשומר החומות, לא להזכיר את כל זה, לא להשמיע מילת ביקורת על הערבים, ולסמן את קורבנותיהם היהודים כמי שאשמים במה שקרה להם – זה להיות עבד לתעמולה ערבית מהסוג שהכרנו בכמה מהמדינות השכנות לנו לפני 50 שנה", את הכתבה כינה העיתונאי הסרוג כ "עלילת דם מזוקקת נגד הקורבנות היהודים של האלימות הערבית".

תוצאות הפרעות בלוד,

תוצאות הפרעות בלוד, צילום: Flash90

לא נמאס לך ולחבריך להמשיך לרוץ עם השקר הזה ולהמשיך לדברר כך כל ערבי אלים?"

בהמשך פורס ליבסקינד שורה של עובדות על מנת להוכיח כי "אנשי הגרעין התורני לא תקפו מיוזמתם אף אחד, לא שרפו מיוזמתם אף אחד, לא הציתו מיוזמתם את המסגד של אף אחד" וכי אין שום צידוק להעמיד אותם באור כזה. 

לסיום ואחרי שפירט את היקף וכמות הפרעות שביצעו הערבים בשומר החומות כותב ליבסקינד "הכל זה הגרעין התורני? לא נמאס לך ולחבריך להמשיך לרוץ עם השקר הזה ולהמשיך לדברר כך על ערבי אלים?".