מתן כהנא: "להאשים את הגרעין התורני זו הזייה מטורללת"

בפוסט ששיתף בחשבון הפייסבוק שלו, שיתף חבר הכנסת הסרוג את מאמרו של קלמן ליבסקינד שכתב על ההטיה התקשורתית בין היתר בסיקור אירועי שומר החומות: "היהודים בלוד היו הצד המתגונן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/23 11:49 ח בסיון התשפג

מתן כהנא: "להאשים את הגרעין התורני זו הזייה מטורללת"
ח"כ מתן כהנא, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הטייה עיתונאית: שבוע וחצי עבר מריקוד הדגלים, ומדיווחי האתרים השונים על קריאות של חלקים מהחוגגים כנגד האוכלוסיה הערבית במהלכו. בפוסט שכתב היום (א') מתן כהנא, שיתף את מאמרו של קלמן ליבסקינד בו תקף העיתונאי את ההטיה התקשורתית באירועים העומדים על סדר היום. חבר הכנסת חיזק את דבריו ליבסקינד והדגיש את חשיבות חיזוק המשילות.

"היהודים בלוד היו הצד המתגונן שנאלץ להגן על חייו"

"כל מילה על לוד אמת" כתב חבר הכנסת ומספר "ראיתי זאת במו עיני. הייתי בלוד בימי "שומר חומות" מספר פעמים. להאשים את היהודים, ובעיקר את הגרעין התורני, בפרעות שהיו שם, זו הזיה מטורללת. שלא תהיינה טעויות". הדגיש חבר הכנסת, "היהודים בלוד היו הצד המתגונן שנאלץ להגן על חייו כנגד ערבים שהשחיתו בתי כנסת, בתים, רכבים ואף ביצעו לינצ'ים שבאחד מהם נרצח יגאל יהושע הי"ד. חייבים לפעול להחזרת המשילות בערים המעורבות". 

קלמן ליבסקינד

קלמן ליבסקינד צילום: מיכה לובטין

במאמרו של ליבסקינד אותו שיתף כהנא מתאר ליבסקינד את הטיות התקשורת לדבריו, באמצעות דוגמאות של סיקורי התקשורת מאירועי יום ירושלים. בנוסף הזכיר כתבה מכאן 11 שפורסמה בשבוע שעבר על אירועי שומר החומות, שלדבריו תמכה באופן חד צדדי בצד הערבי,כשהיא מאשימה את הגרעין התורני באירועים: "יש בלוד מי שסבורים שהמכינה הקדם־צבאית ובית המדרש כאן הם מקור כל הצרות בעיר". בנוסף במסגרת הכתבה, התקיים ראיון עם משפחתו של פורע בלוד שנהרג במהלך התפרעות, בלי להזכיר את מעורבתו בפרעות כנגד היהודים בעיר.