נחשף הנזק לדירות היהודים בלוד | "אף אחד לא יכול לעבור על כזה דבר לסדר היום"

תושבי לוד חושפים את הנזק לו גרמו ערבים במספר דירות בעיר המעורבת. קירות שבורים, מוצרי חשמל מנופצים, רהיטים שבורים וספרי קודש קרועים. "המאבק ימשיך עד הגעה לפתרונות טובים למשפחות ברמת אשכול", אומר תושב העיר, מאיר ליוש

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/05/21 08:36 ה בסיון התשפא

נחשף הנזק לדירות היהודים בלוד | "אף אחד לא יכול לעבור על כזה דבר לסדר היום"
מיטות ילדים הושחתו על ידי פורעים ערבים, צילום: ללא

תושביה היהודים של העיר המעורבת לוד נמצאים בעיצומה של מלחמה. מבצע "שומר החומות" הכניס גם אותם מספר פעמים למרחב המוגן, אך עיקר הדאגה של התושבים מגיע מן האלימות וההרס שזורעים הערבים, מהעיר ומחוצה לה. 

הבוקר (א') אנו מפרסמים את תוצאות הביזה שערכו ערבים במספר דירות בשכונת רמת אשכול בעיר. קירות שבורים, מוצרי חשמל מנופצים, רהיטים שבורים וספרי קודש קרועים. כאמור, כך נראות רק חלק מהדירות שניזוקו בחמישי בלילה, רחוב בן יהודה. 

מאיר ליוש, פעיל חברתי מוכר שמתגורר בעיר, כתב על התמונות: "זה מחריד את הלב והנפש, מיטת תינוק מושלכת והפוכה. אף אחד לא יכול לעבור על כזה דבר לסדר היום. המאבק ימשיך עד הגעה לפתרונות טובים למשפחות ברמת אשכול. נקודה".

הרס בלוד

הרס בלודצילום: באדיבות המצלם

בחשבון הטוויטר שלו, כתב אמש על השבת שעברה על תושבי לוד היהודים: "שבת מתוחה. המשטרה כאן, מגיבה. הקמנו ערוץ ישיר עם הבכירים שמגיבים מהר לזיהויים וסוגרים איתנו מעגל כשקוראים להם. מספר אירועים חריגים, בעיקר התארגנויות חשודות סביב יום הנכבה במסגדים. קיבלו מענה יחסית מהיר. היערכות של רעולי פנים על גג המסגד במוקד הבלאגן".

"שום דבר לא נגמר. יש כאן עשרות משפחות ברמת אשכול שלא יכולות לחזור לבתים שלהם - או שהם הרוסים, או שהם מאויימים ברצח. עד שהאירוע הזה לא נפתר ברמת ממשלה שתוודא שיהודים לא מוברחים מאמצע מדינת ישראל - הוא אפילו לא קרוב להיגמר. ממשלה, אנחנו מחכים לפתרונות", כתב מאוחר יותר.

צילום: באדיבות המצלם

צילום: באדיבות המצלם

 

צילום: באדיבות המצלם