מתן כהנא נגד החלטת עיריית תל אביב: "גם על כך אנחנו רבים?"

חבר הכנסת ממפלגת המחנה הממלכתי הגיב לסערת הרחבת ישיבת מעלה אליהו בתל אביב: "ישיבה היא נכס וברכה לכל עיר יהודית בארץ ישראל" | סגנית ראש העיר: "ישיבה להט"בופובית קיצונית המנוגדת לערכי ת"א-יפו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 12:41 כד באייר התשפג

מתן כהנא נגד החלטת עיריית תל אביב: "גם על כך אנחנו רבים?"
מתן כהנא, צילום: Sindel/Flash90

הרחבת ישיבת מעלה אליהו בתל אביב בראשות הרב חיים גנץ וההפגנות נגדה ממשיכה לעורר סערה. לאחר שהישיבה קיבלה אישור להרחבה משמעותית של הישיבה, החלו בימים האחרונים הפגנות נגדה. סגנית ראש העיר, מיטל להבי, מובילה את המאבק וכינתה את המקום "ישיבה משיחית קיצונית וגזענית". היום (ב') נכנע ראש העיר רון חולדאי ללחצים והורה על עצירת התכנית. מי שהגיב להודעה הוא חבר הכנסת מתן כהנא, ובפוסט שפרסם בחשבון הפיסבוק שלו, יצא נגדה.

"ישיבה היא נכס וברכה לכל עיר יהודית בארץ ישראל"

"קרוב ל-30 שנים יושבת בתוך העיר תל אביב ישיבת מעלה אליהו, ובה מאות לומדי תורה דתיים לאומיים לפני ואחרי שירותם הצבאי העוסקים גם בגמילות חסדים ועזרה לקהילה", פתח חבר הכנסת, "ישיבה היא נכס וברכה לכל עיר יהודית בארץ ישראל".

כהנא המשיך ותיאר את התגלגלות המקרה: "לבקשת העירייה הישיבה נעתרה להעביר את מושבה תוך הבטחה כי יינתן לה מקום אחר (ב"ה נמצא מקום כ-500 מטר מהמקום הנוכחי). בשיחה עם סגן ראש העיר וחבר המועצה, המלווה את הישיבה מזה שנים חיים גורן, התברר לי כי התכנית לבניית המבנה החדש הוקפאה בעקבות קמפיין שמופעל נגד הישיבה. ריבונו של עולם", הוא תהה, "חסרות לנו מלחמות בתוכנו שגם על כך אנחנו רבים? אני קורא לראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלא לפגוע בישיבה ולמצוא פתרון ראוי להמשך קיומה במרכז תל אביב".

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

כזכור אתמול העלתה סגנית ראש העיר ציוץ בחשבון הטוויטר שלה, בו יצאה נגד הרחבת הישיבה "בניית ישיבת מעלה אליהו על שטח של כ-3,200 מ"ר סמוך לכיכר המדינה לא תקום ולא תהיה! ישיבה להט"בופובית קיצונית המנוגדת לערכי ת"א-יפו. התנהלות הישיבה רק מקצינה וכעת הם מבקשים מהעירייה אישור להתרחב ולהגדיל את שטחם פי 4 בעירנו. כל עוד זה תלוי בי, זה לא יקרה".