המערכת שאמורה להזהיר ממלטי"ם איראניים מושבתת כבר חצי שנה

כשנה בלבד לאחר שהוצבה כדי להגן ממל"טים איראניים, מערכת "טל שמיים", נפגעה בסערה חורפית ומאז מושבתת כבר חצי שנה | מערכת הביטחון: "המערכת נמצאת עדיין בתהליך ההצבה והאינטגרציה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 21:45 ד בסיון התשפג

המערכת שאמורה להזהיר ממלטי"ם איראניים מושבתת כבר חצי שנה
בלון תצפית, אילוסטרציה | , צילום: shutterstock

אחת מהמערכות שאמורות להגן על מדינת ישראל במקרה של תקיפה איראנית היא מערכת "טל שמיים", מערכת חדשנית וראשונה מסוגה, שהוצבה על ידי משרד הביטחון לפני כשנה וחצי במטרה לגלות מל"טים איראניים וטילי שיוט. אך נראה שלא הכל עובד כשורה - לפני כחצי שנה במהלך סערה חורפית שפקדה את ישראל, נקרע בלון התצפית של המערכת ומאז היא מושבתת, כך פורסם הערב (ד') ב"כאן 11". 

 על פי דיווח, לא ידוע מתי תחזור לפעילות מבצעית. ממערכת הביטחון נמסר בתגובה לכאן: "הפלטפורמה האווירית 'טל שמיים' היא מערכת ראשונה מסוגה בעולם. המערכת נמצאת עדיין בתהליך ההצבה והאינטגרציה המשותפים לחיל האוויר והמנהל למחקר ולפיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית במשרד הביטחון".

ישראל פותחת פער על כל אויביה

כזכור, אתמול ביקר ראש הממשלה נתניהו בבסיס אגף המודיעין ונפגש עם ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה ומפקדים נוספים. ראש הממשלה התייחס לאיום האיראני כשאמר "ישראל פותחת פער על כל אויביה, והיא עושה זאת בשילוב של אינטליגנציה אנושית ואינטליגנציה מלאכותית. מה שראיתי פה זה את העתיד כבר כאן היום. אז ידעו כל אוייבנו - אנחנו מקדימים אתכם בהרבה"

הרמטכ"ל הלוי: "יש התפתחויות שליליות"

הרמטכ"ל הלוי: "יש התפתחויות שליליות" | צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גם הרמטכ"ל הרצי הלוי הזהיר אמש בנאום בכנס בהרצליה מהסכנה האיראנית כשאמר: "איראן התקדמה בהעשרת אורניום יותר מאי פעם. אני אומר שיש התפתחויות שליליות באופק שיכולות להביא לפעולה". עוד אמר: "‏יש לנו יכולת לפגוע באיראן. אנחנו לא אדישים למה שאיראן מנסה לבנות מסביב לנו, ולאיראן קשה להיות אדישה לנוכח הקו בו אנו נוקטים".