שבועות "להילחם על זה": הטיפים של כלות התנ"ך ללימוד התורה

לקראת חג השבועות המתקרב, כלת התנ"ך וסגניתה מביאות את כל הטיפים והעצות ללימוד תורה משמעותי | אז מה לעשות כשהלימוד משעמם, איך לחבר אותו לחיים וכיצד להכניס עניין ללימוד התורה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 12:30 ד בסיון התשפג

"להילחם על זה": הטיפים של כלות התנ"ך ללימוד התורה
אמונה כהן ונטע לקס, כלת וסגנית התנ"ך, צילום: Shalev Shalom/POOL

הטיפים של כלות התנ"ך לחג השבועות: חג השבועות, המכונה גם "חג מתן תורה" מתקרב, וכנהוג מזה דורות - בקהילות רבות בישראל מקדישים את ליל החג ללימוד תורה. עם כל הכוונות הטובות, לילה שלם של לימוד יכול להיות מאתגר. לכן פנינו לשתי נערות שלימוד התורה הפך להיות חלק בלתי נפרד מחייהן - אמונה כהן ונטע לקס, כלת וסגנית התנ"ך, כדי שיחלקו אתנו את העצות והטיפים שלהן ללימוד מעמיק, מהנה ומשמעותי. 

הטיפים של אמונה כהן: להתנתק, לבחור ולהיות יצירתיים

אמונה כהן, כלת התנ"ך העולמית

אמונה כהן, כלת התנ"ך העולמית צילום: Shalev Shalom/POOL

1. להתנתק מהמסכים

 להחליט על זמן ביום שמתנתקים מהטלפון ומכל הסחות הדעת ומתרכזים רק בלימוד. ככל שמתמידים זה נהפך להרגל 

2. לרצות ולבחור בלימוד

צריך לרצות ולבחור בלימוד התורה, מפני שכשעושים משהו מתוך בחירה ורצון, הוא מקבל משמעות אחרת.

3. ללמוד בצורה יצירתית

ללמוד בצורה יצירתית וחווייתית. ככל שלומדים הצורה מעניינת, מצליחים לזכור טוב יותר את הנלמד.

4. להבין את חשיבות הלימוד

ללמוד ולהבין את החשיבות של לימוד התורה. כשמבינים כמה לימוד התורה מוסיף אור וטוב בעולם מקבלים כוחות.

5. לקשר כל לימוד לחיים

 חשוב לזכור שהתורה היא תורת חיים. כדאי לקשר כל לימוד לחיים שלנו, וממש לחיות ולקיים את התורה.

הטיפים של נטע לקס: להתחבר, להבין וללמוד יחד

נטע לקס

נטע לקס צילום: Shalev Shalom

1. למצוא את החיבור האישי ללימוד

בשביל להתחיל כדאי למצוא את החלק שמחבר אתכם אישית ולהתמקד בו, ואחר כך יהיה הרבה יותר קל להתחבר גם לשאר החלקים. נניח מישהו שאוהב מוזיקה, יכול להתחיל בשירות, או בנבואות עם קצב שדומה קצת לשיר, מי שמעניינת אותו השפה של התנ''ך שיחפש מילים וביטויים מיוחדים.

2. לחבר את הלימוד לחיים

כשאתם לומדים תנ''ך, ותורה בכלל, נסו לחבר את הלימוד לחיים שלכם, למצוא סיטואציות שמזכירות דברים שקורים לכם ממש עכשיו, ואפילו להבין מזה מה אתם אמורים לעשות כשאתם נמצאים במצב דומה. זה הופך את הלימוד להרבה יותר מוחשי וחי.

3. להילחם על הלימוד גם כשמשעמם

תכל'ס לא תמיד מעניין אותנו ללמוד תורה, וגם לי היו הרבה פעמים שלמדתי נטו בשביל הלימוד ולאו דווקא כי זה מעניין אותי, אבל אני חושבת שגם כשמשעמם ורוצים אולי לעשות משהו אחר, צריך להילחם על זה וקצת להכריח את עצמנו לשבת וללמוד. בסופו של דבר אחרי שיושבים ולומדים, לא משנה אם היה מעניין או לא, הסיפוק הוא ענק, והשכר שאנחנו מקבלים אפילו יותר גדול.

סיום מסכת

לימוד תורה צילום: shutterstock

4. לימוד בחברותא

אני חושבת שלימוד בחברותא או עם כמה אנשים הוא הרבה יותר יעיל ומעניין מאשר לימוד אישי. כשלומדים ביחד זה עוזר להסתכל על מה שלומדים מהרבה כיוונים, להעמיק, לשאול שאלות ולהתדיין, וככה גם להגיע למסקנות ותובנות חדשות שלא היה אפשר להגיע אליהן לבד. ובונוס- ככה גם זוכרים את הלימוד הרבה יותר טוב:)

5. להבין את החשיבות של לימוד התורה

טיפ אחרון והכי חשוב- לזכור שהתורה היא תורת חיים ומשפיעה עלינו לטובה בכל דבר גם אם אנחנו לא רואים את זה בעיניים, ולהבין את החשיבות של לימוד התורה וכמה אור וטוב הוא מוסיף בעולם. כשחושבים על זה ומבינים את זה יש הרבה יותר חשק ללמוד, ולא רק בשביל עצמנו אלא גם בשביל להשפיע עם זה החוצה