5 טעויות קלאסיות שכולנו עושים עם עוגות גבינה - כך תוכלו להתגבר עליהן

המלכה של חג השבועות היא ללא ספק עוגת הגבינה, אך בהכנה שלה יש הרבה טעויות נפוצות שעלולות להרוס את העוגה. נעה עינת, קונדיטורית ושפית, מעניקה 5 טיפים מנצחים שיעזרו לכם להכין את עוגת הגבינה המושלמת

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/23 11:41 ד בסיון התשפג

5 טעויות קלאסיות שכולנו עושים עם עוגות גבינה - כך תוכלו להתגבר עליהן
צילום: shutterstock

כל שנה מחדש אתם מנסים להכין את עוגת הגבינה המושלמת, וכל שנה היא נהרסת מחדש? כנראה שגם אתם, כמו בשלנים מתחילים רבים, עושים אחת מהטעויות הנפוצות ביותר בהכנת עוגות גבינה. אך אל דאגה, נעה עינת, הקונדיטורית והשפית של "וויסקי בר מוזיאון", "טייסטינג רום", "DNA" בכשרות צהר, פירטה עבורכם את הטעויות הנפוצו והעניקה טיפים מנצחים להכנת עוגת הגבינה המושלמת.

נעה עינת

נעה עינת צילום: אסף קרלה

1. תבנית נמוכה ולא משומנת

עוגת גבינה אפויה צריכה שיהיה לה את המרחב שלה לתפוח ולעלות למעלה, לכן שימוש בתבנית נמוכה עלול להרוס אותה. אם לא משמנים את התבנית לפני הכנסת הבלילה, העוגה עלולה להידבק לדפנות ולא נוכל להוציא אותה.

טיפ מנצח: מומלץ להשתמש בסיר ג'חנון גבוה כדי שלעוגה יהיה המון מקום לעלות לגובה, ולמרוח את התבנית בשכבה עבה מאוד של חמאה כדי שהתבנית תשתחרר בקלות והצדדים יהיו לבנים.

צילום: shutterstock

2. שימוש בחומרי גלם קרים

עוגת גבינה עשויה, כמובן, מגבינות, קצפות, שמנות, ועוד מרכיבים שנמצאים במקרר. אחת הטעויות שלנו היא להוציא את המצרכים מהמקרר ולהשתמש בהם מיד, מה שגורם למצרכים להיות קשים מדי ולפגוע בערבוב של הבלילה.

טיפ מנצח: לפני שאתם מתחילים להכין את העוגה, תוציאו את החומרים לחצי שעה-שעה על השיש עד שיגיעו לטמפרטורת החדר, על מנת שיהיה לכם יותר קל לערבב אותם מבלי להגיע לערבוב יתר.

צילום: shutterstock

3. שימוש בתנור טורבו

לעוגת גבינה נדרשת אפייה עדינה ואיטית יותר. אפייה בתנור טורבו גורמת למאוורר לפגוע בעוגה בכך שהיא עולה ותופחת מהר, וכך גם נופלת מהר.

טיפ מנצח: בעוגות גבינה חשוב להשתמש בתוכנית אפייה רגילה (קו עליון וקו תחתון) ללא מאוורר, כדי לתת לעוגה אפייה רגועה יותר ואיטית.

צילום: shutterstock

4. אפייה ללא מים בתחתית

אפייה על בסיס אדים נותנת לנו עוגה טובה יותר, לבנה יותר ועוזרת לאפייה להיות איטית יותר.

טיפ מנצח: על מנת לקבל עוגה רכה ועסיסית חשוב לשים בתחתית התנור תבנית עם מים, שתייצר אדים בזמן האפייה.

צילום: shutterstock

5. חילוץ העוגה ישר כשיוצאת מהתנור

כשעוגת גבינה יוצאת מהתנור היא עדיין רותחת ומעט רכה. אם נחלץ אותה מהתבנית ישר כשהיא יוצאת מהתנור אנחנו עלולים להרוס אותה ולפגוע בצורה, במרקם וביופי שלה.

טיפ מנצח: לפני שאתם מחלצים את העוגה תעבירו אותה למקרר למינימום 4 שעות, ורק אז תחלצו אותה. תהליך הקירור יעזור למיצוק וייציבות העוגה וכך תחלצו אותה בקלות.

צילום: shutterstock