סמוטריץ' חתם עם החרדים - אבל העביר מסר לבן גביר

סמוטריץ' עשה הבוקר צעד משמעותי לקראת האישור של התקציב, ויחד עם נתניהו קיבל את תמיכת יהדות התורה והעביר מסר לבן גביר | בעוצמה יהודית ממשיכים ללחוץ וגייסו את ראשי המועצות מהליכוד

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/05/23 15:07 ב בסיון התשפג

סמוטריץ' חתם עם החרדים - אבל העביר מסר לבן גביר
סמוטריץ', צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בקואליציה צלחו הבוקר (ב') מכשול משמעותי בדרך לאישור תקציב המדינה בכנסת. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הגיע להסכמות עם שר השיכון, יצחק גולדקנופף, על גובה הסכום הנוסף שיקבלו האברכים ובכך קיבל באופן סופי את תמיכת יהדות התורה בתקציב המדינה עליו יצביעו מחר בערב. 

יישור ההדורים עם גולדקנופף קובע כי עדיין הרוב הקואליציוני מובטח

מעבר להישג הנקודתי, שהכספים יגיעו מתוך עודפי הכספים הקואליציוניים שהובטחו ליהדות התורה, סמוטריץ' בתיווך נתניהו העביר מסר למכשול הקואליציוני הבא, התנגדות מפלגת עוצמה יהודית לתקציב למשרד הנגב והגליל של השר וסרלאוף. 

גולדקנופף, מחריף את הטון

גולדקנופף, מחריף את הטון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העובדה שמסגרת התקציב לא נפתחה וחוק התקציב נשאר כמו שהוא מעבירה לעוצמה יהודית מסר, גם עבורכם לא תיפתח מסגרת התקציב, במקסימום תוכלו כפי שעשה גולדקנופף לשנע כספים בתוך הכספים הקואליציוניים שלכם. בנוסף, יישור ההדורים עם גולדקנופף קובע כי גם אם יגיע תרחיש קיצון בו בעוצמה יהודית ימנעו בהצבעה על התקציב, עדיין הרוב הקואליציוני מובטח. 

וסרלאוף ממשיך להפעיל לחץ נוסף על נתניהו וסמוטריץ'

בעוצמה יהודית לא מרימים ידיים ומאוכזבים מכך שנתניהו בחר לסגור את הנושא ברגע האחרון, והבוקר הפעיל השר וסרלאוף לחץ נוסף על נתניהו וסמוטריץ' כשפרסם מכתב של מספר ראשי רשויות מהנגב והגליל, חלקם המזוהים עם הליכוד לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה שלא לקצץ מתקציב משרד הנגב הגליל בראשות השר וסרלאוף.

השר וסרלאוף, תפס פורץ על חם

השר וסרלאוף, תפס פורץ על חם צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בין החותמים, ג'קי לוי ראש עיריית בית שאן, רונן פלוט ראש עיריית לב הגליל, שי חג'ג' יו"ר המועצות האזוריות, יחיאל זוהר ראש עיריית נתיבות, בני ביטון ראש עיריית דימונה, שמעון סויסה ראש מועצת חצור, אלי ברדה ראש עיריית מגדל העמק ואיציק דנינו ראש עיריית אופקים. 

במכתבם ציינו ראשי הרשויות כי "במהלך החודשים האחרונים עמדנו מול שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי ואנשי משרדו ולצערנו, התברר לנו השבוע כי מההבטחות הגדולות נותר סכום קטן הרבה יותר שמספיק אך בקושי לקיום הפרויקטים הקיימים, ובוודאי לא התאפשר שינוי אמיתי עמוק ומשמעותי".

אקוניס על המשבר בקואליציה: "התקציב יעבור והאיומים מיותרים"