250 מיליון לחרדים: הסכם בין סמוטריץ' לגולדקנופף

על רקע תחילת הדיונים על חוק התקציב במליאה, יו"ר אגודת ישראל ושר האוצר נפגשו עם נתניהו, והגיעו להסכמות ביחס למחלוקת סביב התקציב | על פי ההסכם - יקבלו את התוספות שדרשו במסגרת ההעברות התקציביות

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/05/23 11:58 ב בסיון התשפג

250 מיליון לחרדים: הסכם בין סמוטריץ' לגולדקנופף
סמוטריץ' וגולדקנופף, צילום: Noam Revkin/Flash90 Tomer Neuberg/Flash90

לאחר שבאגודת ישראל הציבו אולטימטום כי לא יצביעו בעד התקציב אם לא יועברו להם כ-600 מיליון שקלים לטובת מוסדותיהם, שר האוצר סמוטריץ' ונתניהו נפגשו עם יו"ר הסיעה יצחק גולדקנופף כדי לנסות ולפתור את המשבר. בתוך כך הושג הסכם בין הצדדים.

בהתאם להסכם הוחלט כי מסגרת התקציב לא תיפרץ וספר התקציב לא ייפתח. העלות - עד 250 מיליון ש"ח. בהתאם לסיכום עם יהדות התורה, אברכים יקבלו מענק חד פעמי מתחילת השנה עד חודש יוני, שישלים את הפער בתשלום החודשי. במידה ויידרשו השלמות בתקציב, הם יגיעו אך ורק מעודפים לא מנוצלים של הכספים הקואליציוניים של החינוך החרדי.

סמוטריץ

סמוטריץ' ונתניהו צילום: Alex Kolomoisky/POOL

החלו הדיונים במליאה על התקציב

מוקדם יותר היום החלו הדיונים במליאה על התקציב לשנים 2023- 2024, יו"ר וועדת התקציב ח"כ משה גפני התייחס למחאה נגד הציבור החרדי: "הנכדה שלי לומדת את מקצועות הליבה ויותר מתלמיד חילוני, מכיוון שהיא לומדת גם את הליבה של היהדות!" סיפר על נכדתו שעובדת בהייטק. על קרן הארנונה אמר:"מדובר בקרן שאם תגשים את תכליותיה היא יכולה לסייע גם לרשויות חלשות, וגם לשפר את בעיית הדיור".