הליכוד על דו"ח מעונות רה"מ: "מעוות את המציאות"

בעקבות הדו"ח של התנועה לחופש המדינה שפרסם כי הוצאותיהם של ראשי הממשלה לשעבר בשנת 2022 עמדו על פחות ממיליון שקלים, בליכוד הגיבו: "מתעלם מ-50 מיליון השקלים שהמדינה הוציאה על שיפוץ בתו של בנט"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 21/05/23 10:54 א בסיון התשפג

הליכוד על דו"ח מעונות רה"מ: "מעוות את המציאות"
מעון ראש הממשלה בירושלים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היחידה לחופש המידע במשרד ראש הממשלה פרסמה היום (א') כי בשנת 2022, ההוצאות על מעונות ראשי הממשלה לשעבר, נפתלי בנט ויאיר לפיד, עמדו על פחות ממיליון שקלים, לראשונה זה עשור. בתוך כך, תנועת הליכוד הגיבה לפרסום וטענה כי היא הדו"ח מעוות את המציאות ומתעלם מהטענה כי בנט שיפץ את ביתו ב-50 מיליון שקלים.

הליכוד על דו"ח מעונות רה"מ: "מעוותים את המציאות"

"התנועה לחופש המידע שוב מעוותת את המציאות", פתחו בליכוד את תגובתם, "בכך שהיא מתעלמת מ-50 מיליון השקלים שהמדינה הוציאה על שיפוץ ביתו הפרטי של בנט, רק בגלל סירובו לעבור לירושלים ,כפי שמחייב בחוק יסוד הממשלה, והתעקשותו להפוך את ביתו הפרטי ברעננה למעון רישמי - סכום שאותו ראש הממשלה נתניהו לא הוציא ב-16 שנות כהונתו גם יחד".

ביתו של בנט ברעננה

ביתו של בנט ברעננה צילום: דוברות ימינה

בסיום דברם, הדגישו כי לעומת בנט, נתניהו משתמש במעונו בבלפור לאירוח מנהיגים שבאים לביקור בישראל. "שלא כמו בתקופת בנט, בתקופת נתניהו בבלפור המעון פעל כמעון רשמי באופן מלא שאירוח מנהיגי עולם, מדינאים ואישי ציבור ישראליים".

"לאחר עשור של הוצאות גבוהות שהגיעו למיליוני שקלים"

כאמור, על פי הדו"ח, ההוצאות בבית ראש הממשלה בנט ברעננה הסתכמו ב 471,419 שקלים. 137 אלף שקלים הוצאו על מזון, כ-70,400 שקלים הוצאו על התאמות ושיפוצים של לשכת ראש הממשלה, 20 אלף שקלים הוצאו על ריהוט, 21,270 שקלים על עבודת צבע, 48,555 שקלים על עבודות לתיקון חניית רכבים ו-26,640 שקלים על עבודת להחזרת הגינה הציבורית לקדמותה.

נפתלי בנט, ג

נפתלי בנט, ג'וב חדש צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עם פרסום הדו"ח, עו"ד רחלי אדרי, מנכ"לית התנועה לחופש המידע מסרה כי "לאחר עשור של הוצאות גבוהות שהגיעו למיליוני שקלים, שמימן הציבור הישראלי, לראשונה הוצאות מעון ראש הממשלה עמדו על פחות ממיליון שקלים. בנוסף, עולה כי ראש הממשלה לשעבר יאיר לפיד הסתפק במימון הוצאותיו הציבוריות, ללא בקשה להחזר עבור הוצאות פרטיות. משמעות הדברים היא שהשקיפות שמקדמת התנועה לחופש המידע מתוך מטרה לייצר נורמה של הפרדה בין הוצאות ציבוריות להוצאות פרטיות מסייעת לשמור על הקופה הציבורית".