האיום של סמוטריץ' על נתניהו: אם זה יקרה אני אתפטר

על פי דיווחים: במהלכה דיונים בנושא התקציב איים סמוטריץ' כי אם יענו דרישות אגודת ישראל לתוספת של כחצי מיליארד שקלים לטובת מוסדותיהם, הוא עלול לפרוש מהכנסת | בלשכת סמוטריץ' מכחישים: "לא היו הדברים מעולם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 21:28 כז באייר התשפג

האיום של סמוטריץ' על נתניהו: אם זה יקרה אני אתפטר
סמוטריץ' , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המתיחות בכנסת גוברת ככל שמתקרב יום ההצבעה על חוק התקציב. לאחר שבאגודת ישראל הציבו אולטימטום כי לא יצביעו בעד התקציב אם לא יועברו להם כ-600 מיליון שקלים לטובת מוסדותיהם, החריף יו"ר המפלגה, השר גולדקנופף את הטון ודורש מחבר הכנסת גפני את התנגדות יהדות התורה כולה לתקציב.

במהלך דיונים בהם ניסו למצוא פתרונות לנושא, שר האוצר סמוטריץ', כך נחשף בכאן 11, איים בפיטורים על ראש הממשלה נתניהו, במידה והתוספת הכספית תועבר, ועל פי הדיווח אמר כי, "זה לא יעבור במשמרת שלו". אולם, בעקבות הפרסום, מלשכת שר האוצר מסרו כי לא היו הדברים מעולם.

נוסף לסמוטריץ'  ליו"ר ש"ס אריה דרעי, ויו"ר ועדת הכספים גפני הביעו התנגדות לאולטימטום שהציבו  מטעם אגודת ישראל, ואינם מצטרפים לדרישתם לתוספת התקציבים הגבוהה. אולם אגודת ישראל ממשיכה לאיים כי תתפטר או תצביע נגד התקציב אם בקשותיה לא ימולאו.

מאיר פרוש עם גולדקנופף

מאיר פרוש עם גולדקנופף צילום: יונתן סינדל/פלאש90

"מדובר בהפרה ברורה וכואבת של ההסכם הקואליציוני"

במכתב ששלח גולדקנוף לגפני מוקדם יותר הבוקר בנושא התקציבים, הוא כתב: "דרישתנו ובקשתנו הנחרצת הוא שכולנו, סיעת יהדות התורה, לא ניתן את ידינו לתקציב כזה. עלינו להבהיר לראש הממשלה כי אין לו מנדט להתעלם ממה שסוכם". עוד אמר: "אנו מתריעים מראש כי אי יישום ההסכם המלא. הנוגע לתקציבי הישיבות והכוללים, יפגע ביכולת הפיננסית של קיום עולם התורה ועלול להשליך ישירות על מאות אלפי עמלי תורה".