פרסום ראשון הפתעה בירושלים: מגעים לאיחוד בין אנשי סמוטריץ' לחגית משה

לקראת הבחירות המוניציפליות בירושלים, לחדשות כיפה נודע כי מסתמנת סולחה מפתיעה בין חגית משה למפלגת הציונות הדתית, ומקיימים מגעים לריצה משותפת

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 18/05/23 16:50 כז באייר התשפג

הפתעה בירושלים: מגעים לאיחוד בין אנשי סמוטריץ' לחגית משה
סמוטריץ' וחגית משה, צילום: ארנון בוסני&Sraya Diamant/Flash90

בסוף אוקטובר הקרוב יערכו ברחבי הארץ הבחירות המוניציפאליות, ובעיר הבירה ירושלים החלו להיווצר רשימות שונות לקראת יום הבחירות המכריע. בציבור הדתי לאומי חלו תזוזות שונות עם היעלמותה של מפלגת הבית היהודי שהפסידה בבחירות האחרונות, וההתחזקות של מפלגת הציונות הדתית בבחירות האחרונות. 

המגעים לאיחוד - והפער בין חגית משה לציונות הדתית 

נציגת הבית היהודי בעירייה, סגנית ראש העיר חגית משה נמצאת בבעיה לא קטנה משום שמפלגת האם שלה, הבית היהודי, נמחקה בבחירות האחרונות מהכנסת ויהיה לה קשה להתמודד בלי מפלגה שתתמוך בה תקציבית. הדבר הוביל על פי גורמים המעורים בפרטים למגעים לאיחוד בין חגית משה לרשימה שיציגו במפלגת הציונות הדתית. במפלגתו של סמוטריץ' מנכ"ל המפלגה יהודה ולד הוא מי שאמון על הבחירות המוניציפליות והוא מקים בימים אלה רשימות מוניציפליות במקומות רבים בארץ. 

חגית משה

חגית משה צילום: ארנון בוסאני

אמנם דם רע עבר בין משה ליו"ר הציונות הדתית סמוטריץ', אחרי שאיחוד בין הציונות הדתית לבית היהודי נכשל בבחירות האחרונות ואף נרשמו מתקפות הדדיות אבל על פי מספר גורמים לא מן הנמנע שנראה איחוד כוחות בין השניים בירושלים. לחדשות כיפה נודע כרגע ישנם פערים במשא ומתן בעיקר מכיוון שדרישותיה של משה גבוהות ביחס לכוח הפוליטי של הבית היהודי. 

הרשימות הדתיות בירושלים

איחוד בין אנשי הציונות הדתית לחגית משה הוא לא האיחוד היחיד שנבדק, ישנן מספר רשימות שמייצגות את הציבור הדתי לאומי וככל הנראה יהיו איחודים נוספים. הרשימות הקיימות הן: רשימת הציונות הדתית, הבית היהודי, נעם ואריה קינג שמזוהה עם בן גביר. 

משה ליאון: חגית משה מספיק עצמאית כדי למצוא את מקומה


 

בראיון מיוחד שהעניק ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שאלנו אותו אם ישנה אפשרות שהוא ישריין את משה ברשימה שלו, "אני לא מתעסק בזה, אני מעריך את היכולות של משה והיא מאוד ראויה, היא מספיק עצמאית כדי למצוא את מקומה", ענה לאון.