נגמרה השביתה: בשלטון המקומי נסוגו והודיעו - זה הצעד הבא

ראשי הרשויות המתנגדים לחוק קרן הארנונה, הודיעו כי הם מסיימים את השביתה לאחר חמישה ימים. בתום ישיבה מכרעת, הודיעו בשלטון המקומי כי ימשיכו לנהל את המאבק באפיק המשפטי: "נערכים לפניה לערכאות משפטיות אשר יוגשו בסיום תהליך החקיקה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/05/23 13:50 כז באייר התשפג

נגמרה השביתה: בשלטון המקומי נסוגו והודיעו - זה הצעד הבא
ראשי השלטון המקומי, עוברים לאפיק המשפטי, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הסתיימה השביתה: לאחר מאבק בן חמישה ימים נגד האוצר וחוק קרן הארנונה אותו הם מבקשים להעביר בחוק ההסדרים הקרוב, הודיעו ראשי הרשויות המתנגדות כי הם עוצרים את השביתה. בישיבה שקיימו היום ראשי הרשויות, הם הודיעו כי יחלו במאבק משפטי נגד ההחלטה. הדברים מגיעים על רקע העתירה שהגישו נגדם בהתאחדות התעשיינים בה דרשו לבטל את השביתה.

"בישיבת ההנהלה המשותפת של מרכז השלטון המקומי ומרכז השלטון האזורי שהתקיימה היום הוחלט על המשך המאבק בחוק 'קרן הארנונה' שנועדה לגזול את כספי התושבים" אמרו המוחים שסיום הישיבה והודיעו כי המשך המאבק יעבור לאפיק המשפטי: "נערכים לפניה לערכאות משפטיות אשר יוגשו בסיום תהליך החקיקה של חוק ההסדרים".

ראשי השלטון המקומי, עוברים לאפיק המשפטי

ראשי השלטון המקומי, עוברים לאפיק המשפטי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צוות הפעולה המשפטי של השלטון המקומי

בשלטון המקומי הכריזו על "צוות פעולה" שירכז את הנושא המשפטי נגד ההחלטה: "השלטון המקומי מתנגד התנגדות מוחלטת, לחוק קרן הארנונה, שפוגע באוטונומיה, בסמכויות ובתקציבים של הרשויות המקומיות, ודורש מהמדינה להציג תכנית אמיתית לפתרון משבר הדיור, שתביא להורדת מחירי הדיור, תמרוץ ריאלי להרחבת בניית יחידות דיור וחיזוק אמיתי של הרשויות בפריפריה ובמגזר".

"חוק מעוות המשנה את סדרי בראשית ביחסי שלטון מרכזי ושלטון מקומי, מדובר בחוק לא שיוויוני, המתבסס על נתונים שקריים שהציג משרד האוצר, וקודם בצורה דורסנית ולא חוקית. הקרן לא משיגה את המטרות לשמן נטען שהיא הוקמה (טיפול במשבר הדיור), וברור שקודמה משיקולים זרים אחרים" מסרו ראשי הרשויות.