דורש ייצוג עצמי סמוטריץ' נגד היועמ"שית: "את מי בדיוק מייצגת פרקליטות המדינה"

שר האוצר סמוטריץ' שלח מכתב חריף ליועמ"שית בהרב מיארה בה הוא דורש ייצוג עצמי בעתירה נגד השביטה ברשויות המקומיות סביב "קרן הארנונה". סמוטריץ מאשים: "תגובתכם עלולה להסב נזק עתידי רב למדינה" | סמוטריץ' טוען כי כלל לא עודכן מראש בעמדת המדינה

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/05/23 12:59 כז באייר התשפג

סמוטריץ' נגד היועמ"שית: "את מי בדיוק מייצגת פרקליטות המדינה"
בהרב מיארה, שר האוצר דורש ייצוג עצמי, צילום: Shir Torem/Flash90

המאבק על חוק הארנונה: שר האוצר סמוטריץ', שלח הבוקר (ה') מכתב חריף ליועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, בו הוא דורש ייצוג עצמי בעתירה של התאחדות התעשיינים נגד השביתה של השלטון המקומי סביב המאבק על חוק הארנונה. סמוטריץ' טוען כי משרדו כלל לא עודכן בעמדה שהציגה מחלקת הבג"צים ואומר: "קראתי בתדהמה את תגובת "המדינה" שהוצגה על ידי מחלקת הבג"צים".

המכתב ששלח סמוטריץ

המכתב ששלח סמוטריץ' צילום: ללא

סמוטריץ כותב במכתבו: "מצופה היה כמי שאמונים על ייצוג האינטרסים של המדינה ואזרחיה, לא תשבו על הגדר באיזו תגובה רפה, מגמגמת ומתפתלת אלא תתייצבו נגד השביתה ותדרשו את הפסקתה". בהמשך הוא כותב: "תגובתכם הוגשה על דעת עצמיכם ובניגוד גמור לעמדתי כשר האוצר".

"מנוגדת כאמור לעמדתי כמי שצורף כמשיב לעתירה"

"התנהלות זו, והעמדה שהצגתם לא ברור בשם מי, המנוגדת כאמור לעמדתי כמי שצורף כמשיב לעתירה, מעוררת שוב את השאלה את מי בדיוק מייצגת פרקליטות המדינה ובאיזו סמכות היא מייצגת את עצמה בניגוד לעמדת השרים והמשרדים".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ',  צילום: Sraya Diamant/Flash90

בהמשך דורש סמוטריץ' ייצוג עצמי בעתירה ומוסיף כי הדברים הם על דעתו גם של שר הפנים משה ארבל. נזכיר כי זו לא הפעם הראשונה בה עמדת היועמ"שית מתנגשת עם עמדת הממשלה, בעבר דרש גם השר איתמר בן גביר ואף קיבל את האפשרות לייצוג עצמי.