התנ"ך הכי עתיק - וגם הכי יקר: המחיר הבלתי יאמן ששילמו הרוכשים

התנ"ך העתיק והשלם ביותר שקיים נרכש על ידי "אנו - מוזיאון העם היהודי" במחיר של 33.5 מיליון דולר | "לקבל את 'קודקס' ששון לאוסף מוזיאון אנו זה כמו לזכות בפיס של ההיסטוריה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/23 22:59 כו באייר התשפג

התנ"ך הכי עתיק - וגם הכי יקר: המחיר הבלתי יאמן ששילמו הרוכשים
התנ"ך המפורסם, צילום: אנו מוזיאון העם היהודי

"קודקס ששון", ספר התנ"ך העתיק והשלם ביותר בן 1,100 שנה, נרכש הערב במכירה פומבית בבית המכירות סות'ביס בניו יורק במחיר 33.5 מליון דולר והפך לכתב היד היהודי היקר ביותר שנמכר אי פעם.

ספר התנ"ך נרכש עבור אגודת הידידים של "אנו - מוזיאון העם היהודי" בארצות הברית ויוצג כחלק מתצוגת הקבע של המוזיאון. המכירה נסגרה תוך מספר דקות והשתתפו בה מתחרים מרחבי העולם. בחודש מרץ האחרון הוצג קודקס ששון לקהל הרחב ב"אנו - מוזיאון העם היהודי" למשך שבוע אחד בלבד כחלק מסיור בינלאומי של סות'ביס לקראת המכירה הפומבית.

התנ"ך השלם העתיק בעולם

התנ"ך השלם העתיק בעולם צילום: אנו מוזיאון העם היהודי

"זה כמו לזכות בפיס של ההיסטוריה"

אירינה נבזלין, יו"ר מוזיאון אנו: "ההתרגשות עצומה מכך שהתנ"ך השלם והעתיק בעולם חוזר הביתה למוזיאון 'אנו', המוזיאון היהודי הגדול בעולם והבית הטבעי שלו. ערב חג השבועות, חג מתן תורה, אני שמחה  שהתנ"ך חוזר הביתה, לישראל, למקום בו יהיה זמין לעד לקהל הרחב"

אורית שחם גובר, האוצרת הראשית של המוזיאון אמרה כי "לקבל את קודקס ששון לאוסף מוזיאון אנו זה כמו לזכות בפיס של ההיסטוריה. תקצר היריעה מלתאר את חשיבותו ומשמעותו של התנ"ך העתיק השלם ביותר בעולם, וכמעט אין מילים לתאר כמה מרגש אותנו כמוזיאון להציג פריט כל כך משמעותי להיסטוריה ולתרבות של העם היהודי", אמרה בהתרגשות. "זהו ללא ספק האירוע הכי חשוב בחיי כאוצרת ובהיסטוריה של אנו - מוזיאון העם היהודי. אני אסירת תודה לאלפרד מוזס על התרומה הנפלאה לאוסף המוזיאון".