שקר הבריכה: הציוץ על אפליה כלפי חילונים הופץ - העובדות סיפרו אחרת

צייצן בטוויטר העלה פרוספקט של הבריכה ברמת ישי וטען לאפליה כנגד חילונים על רקע פערים משמעותיים במחירי המנוי לדתיים וחילונים. התעמקות בתקנון הבריכה, חשף את הסיבה ההגיונית להבדלים: "מבוא להפצת שנאה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 16/05/23 10:50 כה באייר התשפג

שקר הבריכה: הציוץ על אפליה כלפי חילונים הופץ - העובדות סיפרו אחרת
בריכה, אילוסטרציה, צילום: Miriam Alster/FLASH90

אפליה או הפצת שנאה? לקראת עונת הקיץ, אזרחים רבים עושים מנויים לבריכות השונות בערים. גם בבריכה של רמת ישי נערכו לקיץ ופרסמו את מחירוני הכניסה לאתר. גולש בטוויטר, העלה את המחירונים וטען לאפליה כלפי חילונים, להם המחירים גבוהים בהרבה. עמוד "בודקים" הבודק טענות שכאלה, בדק את העובדות וגילה כי המנוי לדתיים תקף רק למשך שעתיים בשבוע ורק לחודשים יולי - אוגוסט.

"מנוי לציבור הדתי תקף לשעות הרחצה הנפרדת בלבד"

הפרוספקט למחירי הבריכה אכן מציג פער ניכר כאשר מנוי יחיד רגיל, יעלה 580 שקלים למנוי, בעוד מנוי יחיד לדתיים יעלה 110 שקלים. אבל מבט לתקנון הבריכה מגלה כי המנוי לדתיים כולל בתוכו הגבלה משמעותית על שעות הפעילות. כך נכתב בסעיף 19 בתקנון הבריכה: "מנוי לציבור הדתי תקף לשעות הרחצה הנפרדת בלבד". הרחצה הנפרדת מתאפשרת במשך שעתיים בשבוע לגברים ושעתיים לנשים בשעות הערב.

שעות פעילות הבריכה, רחצה נפרדת רק שעתיים בשבוע

שעות פעילות הבריכה, רחצה נפרדת רק שעתיים בשבוע צילום: צילום מסך

המינוי הדתי מותנה בכך שלפחות 30 אנשים ירשמו

המנוי הרגיל צריך לציין, תקף למשך כל השנה ואינו מוגבל בזמני רחצה, מה שגורם מן הסתם למחיר הגבוה. בסעיף 18 בתקנון נכתב כי המינוי הדתי מותנה בכך שלפחות 30 אנשים ירשמו למנוי לרחצה נפרדת ובכל מקרה, המנוי תקף רק לחודשים יולי ואוגוסט.

מחירון הבריכה, טענות לאפליה כלפי חילונים

מחירון הבריכה, טענות לאפליה כלפי חילונים צילום: צילום מסך