חולדאי נכנע לחילונים הקיצונים: המאבק נגד ישיבת מעלה אליהו הצליח

המאבק הציבורי נגד הישיבה הגבוהה בתל אביב נושא פרי. רון חולדאי הורה לוועדת התכנון המקומית לבחון מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה חדש. סגנית ראש העיר מיטל להבי, שהצטרפה למחאה נגד הישיבה, הסבירה: "אני רוצה אצלי בלב אהבה לכולם, גם לערבי וגם להומו"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 15/05/23 12:50 כד באייר התשפג

חולדאי נכנע לחילונים הקיצונים: המאבק נגד ישיבת מעלה אליהו הצליח
רון חולדאי | , צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לפני כחודש וחצי פרסמנו על מאבק ציבורי של תושבים בתל אביב ובתוכם סגני ראש העירייה מיטל להבי וראובן לדיאנסקי, נגד הקמת מבנה חדש לישיבה הגבוהה "מעלה אליהו" באזור כיכר המדינה. לאחר דיונים שנערכו בעירייה, ראש העיר רון חולדאי, הורה לוועדת התכנון המקומית לבחון מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי ולהציע חלופות נוספות. 

"לוודא שהישיבה לא תקום בשכונה ליברלית אחרת"

"רק בזכות המאבק הציבורי הנחוש של התושבים ובזכות המאבק הפוליטי והתכנוני שהובלנו נגד החלטת ועדת התכנון העירונית להקים את ישיבת מעלה אליהו באיזור כיכר המדינה", כתבו אתמול להבי ולדיאנסקי בהודעה משותפת, "הודיע ראש העירייה חולדאי שוועדת התכנון המקומית תבחן מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי ותציע חלופות נוספות".

השניים ברכו על הודעת ראש העיר אך הבהירו: "לא נשקוט עד לגניזת התוכנית הגרועה הזו שאם לבסוף תתממש תפגע בצביון החילוני של השכונה ובאיכות החיים של התושבים". בנוסף התחייבו השניים "לקחת חלק פעיל בדיונים על החלופות על מנת לוודא שהישיבה לא תקום בשכונה ליברלית אחרת".

בראיון ל-103FM הסבירה היום להבי: "הזרם הדתי לאומני שנכנס כבר לא עוסק בשלם, הוא עוסק בהתנחלות בלבבות שלנו, הוא רוצה להתנחל אצלי בלב. אני רוצה אצלי בלב אהבה לכולם, גם לערבי וגם להומו".

המבנה הישן באולם הספורט ששופץ |

המבנה הישן של הישיבה באולם הספורט ששופץ בעבר | צילום: ישיבת מעלה אליהו cc-by-sa Wikipedia

מועמדת לראשות העיר בבחירות הקרובות, ציפי ברנד, הצטרפה גם היא לברכות: "הלחץ עבד - חולדאי הורה לוועדת התכנון המקומית לבחון מחדש את התכנית להעברת ישיבת מעלה אליהו למבנה ברחוב קליי, ולהציע חלופות נוספות. את המאבק הזה נמשיך להוביל ביחד, כדי שחולדאי לא יטעה ויתבלבל שוב. זו לא הדמוקרטיה עליה אנחנו יוצאים להגן כבר שבועות בקפלן, ובכל רחבי העיר. זו בדיוק התרבות השלטונית שאנחנו דורשים למגר. חייבים לעצור את הטירוף עכשיו".

"חסרות לנו מלחמות בתוכנו שגם על כך אנחנו רבים?"

שר הדתות לשעבר, חבר הכנסת מתן כהנא, הזכיר כי ישיבת מעלה אליהו על יושבת בתל אביב כבר קרוב ל-30 שנה. "מאות לומדי תורה דתיים לאומיים לפני ואחרי שירותם הצבאי, העוסקים גם בגמילות חסדים ועזרה לקהילה. ישיבה היא נכס וברכה לכל עיר יהודית בארץ ישראל", כתב כהנא בחבון הפייסבוק שלו.

כהנא עדכן כי בשיחה עם סגן ראש העיר וחבר המועצה, המלווה את הישיבה מזה שנים חיים גורן, התברר לו כי "התכנית לבניית המבנה החדש הוקפאה בעקבות קמפיין שמופעל נגד הישיבה. ריבונו של עולם, חסרות לנו מלחמות בתוכנו שגם על כך אנחנו רבים? אני קורא לראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלא לפגוע בישיבה ולמצא פתרון ראוי להמשך קיומה במרכז תל אביב". 

מתן כהנא

מתן כהנא | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מטה המאבק במשיחיים", עמוד טוויטר שנפתח לכאורה כדי לדווח על פעילות נגד הישיבה, פורסם ב-10 למאי כי "ביום ראשון הקרוב נקפוץ לביקור בישיבת "מעלה אליהו" בתל אביב. בואו נגיד שזה לא יהיה ביקור מנומס. למה? כי גם התכנים שנלמדים שם, איך לומר, לא מאד מנומסים. לא ליברליים ולא סובלניים", היה זה הציוץ הראשון של עמוד הטוויטר. 

אתמול אכן פורסמה בעמוד תמונה שצולמה מההפגנה: "עכשיו מול ישיבת 'מעלה אליהו', בהשתתפות סגנית ראש העיר ת"א מיטל להבי ועורך הדין יאיר נהוראי. המאחז שפלש לתל אביב מאיים להשליט עליה את עמדותיהם החשוכות של סמוטריץ׳ ומעוז", נכתב.