פורום קהלת נגד מדיניות התקציבים של הממשלה: "יחריף את המגמות"

בנייר עמדה שפרסם, ד"ר מיכאל שראל, יו"ר האגף הכלכלי של פורום קהלת, מבקר את התנהלות הממשלה בנושא הכספים הקואליציוניים וטוען שהמגמות השליליות שחוזים באגף התקציבים אף יחריפו "לא מקדמים שיפור במגמות"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 15/05/23 22:45 כד באייר התשפג

פורום קהלת נגד מדיניות התקציבים של הממשלה: "יחריף את המגמות"
ד"ר שראל, מתנגד למדיניות הממשלה, צילום: iriam Alster/FLASH90

מתנגד למהלכי הממשלה: מאז הוקמה הממשלה, עומד פורום קהלת בלב תשומת הלב התקשורתית, זאת מאחר שיזם חלקים נרחבים מהרפורמות של הממשלה. אך לא תמיד הפורום מצדד במהלכים שמקדמת הממשלה. בנייר עמדה של ד"ר מיכאל שראל, יו"ר המחלקה הכלכלית בפורום, הוא כותב כי התקציבים הקואליציונים צפויים להחריף את התחזיות העגומות שצפו במשרד האוצר בעקבות ההסכמים.

המדיניות תגרום להחרפה משמעותית בפערי ההכנסה

"לפני כמה ימים פרסם אגף התקציבים במשרד האוצר חוות דעת לגבי ההשפעות הכלכליות של התקציבים הקואליציוניים, במידה והם ייכללו בתקציב המדינה המתגבש" כותב שראל ומוסיף: "אני מסכים עם הניתוח שהוצג בחוות הדעת ועם התחזיות העגומות לגבי ההשפעות המקרו-כלכליות של מדיניות זו. אני סבור שהתקציבים הקואליציוניים הנידונים בחוות הדעת של אגף התקציבים לא רק שלא מקדמים שיפור במגמות אלה, אלא צפויים – בהסתברות גבוהה – להחריפן".

סמוטריץ', ביקורת על המהלכים של הקואליציה. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שראל מסביר: "המדיניות תגרום להחרפה משמעותית בפערי ההכנסה לנפש בין ישראל למדינות מתקדמות אחרות, בשיעורי המס ובנטל המס המוטלים על ציבור העובדים". שראל מוסיף: "במדדי אי-השוויון והעוני בחברה הישראלית, עלולה להתרחש גם האצה בשינויים הדמוגרפיים בעשורים הקרובים, ומשקל היהודים הלא-חרדים באוכלוסייה צפוי לרדת במהירות רבה יותר מזו החזויה כיום, שינוי שיחריף עוד יותר את המגמות העגומות החזויות".

ממליץ לממשלה לבחון היטב את חוות הדעת שפרסם אגף התקציבים

"אני מאמין בערך חירות הפרט ובזכות המשפחות החרדיות", אומר שראל ומכוון את הביקורת כלפי נבחרי הציבור, "הביקורת שלי היא רק על מדיניות נבחרי הציבור, שהיא גם מאד יקרה מבחינת כלל הציבור וגם מייצרת תמריצים כלכליים מאד לא נכונים למשפחות החרדיות. אני ממליץ לממשלה ולחברי הכנסת לבחון היטב את חוות הדעת שפרסם אגף התקציבים ולשנות מקצה לקצה הן את המדיניות בנושא החינוך וההשכלה של הגברים החרדים".