מרכז השלטון המקומי החליט: מערכת החינוך תוחרג מהשביתה

שביתת השלטון המקומי תימשך עד יום חמישי, אולם מערכת החינוך תוחרג ותחזור לפעילות מלאה כדי לא לפגוע בהורים ובילדים. "לא ניתן להם להיות בני ערובה של שר האוצר", אמרו במרכז השלטון המקומי, והוסיפו: "הקרן לגזלת כספי הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/23 20:04 כד באייר התשפג | עודכן בתאריך 15/05/23 21:50

מרכז השלטון המקומי החליט: מערכת החינוך תוחרג מהשביתה
אילוסטרציה | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שביתה נרחבת של מרכז השלטון המקומי החלה הבוקר כמחאה נגד חוק הארנונה. הערב (ב') הודיעו במרכז כי שביתת השלטון המקומי תימשך עד יום חמישי, אולם מערכת החינוך תוחרג ותחזור לפעילות מלאה, כדי לא לפגוע בהורים ובילדים. "לא ניתן להם להיות בני ערובה של שר האוצר", נכתב בהודעת המרכז.

"הקרן לגזלת כספי הציבור"

השלטון המקומי יחריף את המאבק וינקוט בצעדים הבאים: תוקפא עבודת ועדות תכנון ובניה, לא יינתנו היתרים והרשויות יקפיאו הסכמי גג באזורי הביקוש.

בהודעה נכתב כי לרשויות המקומיות אין שום כוונה לשתף פעולה עם "הקרן לגזלת כספי הציבור, ונפנה לערכאות משפטיות. לא תהיה העברת כספים לקרן. לא נסכים להיות חברת הגביה של אוצר מדינת ישראל על חשבון גבם של התושבים שלנו. נמשיך ונעשה כל מה שניתן כדי להשאיר את כספי הארנונה עבור החינוך, הרווחה, התשתיות והתרבות של התושבים שלנו". 

מהומה בוועדת הכספים

"חוק קרן הארנונה" נידון היום (ב') בוועדת הכספים והפך במהירות לסוער וטעון, ונשמעו בו צעקות והאשמות הדדיות. חברב הכנסת עידן רול ואזרח נוסף הוצאו בכוח על ידי הסדרנים מהדיון. חבר הכנסת ולדימיר בלייק אמר ליושב ראש הוועדה גפני: "אתם תקבלו את זה בהפוכה, אתם תקבלו את זה בריבית דריבית". חברי אופוזיציה הודיעו כי יחרימו את ההבעות, ובתגובה רון כץ מהליכוד אמר: "תעשו את זה לבד. אנחנו לא נשארים פה". חבר הכנסת גלעד קריב ניסה להרגיע את הרוחות והאשים את נתניהו באחריות לאווירה הפוליטית האלימה.