בשורה למטיילים: שביל ישראל יתארך - זה הקטע שיתווסף

צוות סימון השבילים של החברה להגנת הטבע החל לסמן תוואי חדש מהחרמון, דרך מבצר נמרוד, הבניאס, נהר הירדן ונחל עין זהב שיאריך את השביל ב-40 ק"מ

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/05/23 15:41 כג באייר התשפג

בשורה למטיילים: שביל ישראל יתארך - זה הקטע שיתווסף
החרמון , צילום: Michael Giladi/Flash90

שביל ישראל, השביל שחוצה את המדינה, מהווה אתגר לחבר'ה צעירים לפני או אחרי צבא שיוצאים למסע של כמה חודשים בשבילי הארץ. השביל מונה לא פחות מ-1,040 קילומטרים, אך בקרוב הוא צפוי להתארך ב-40 ק"מ נוספים.

על פי פרסום של אתר ynet, צוות סימון השבילים של החברה להגנת הטבע החל לסמן תוואי חדש מהחרמון, דרך מבצר נמרוד, הבניאס, נהר הירדן ונחל עין זהב עד לכפר גלעדי, נקודת הפתיחה הנוכחית של השביל. כאמור השביל יאריך את השביל ב-40 ק"מ והתהליך צפוי להימשך מספר חודשים.

עוד לא ככה - אבל סימנים ראשונים

צילום: shutterstock

ההיסטוריה של שביל ישראל

שביל ישראל נחנך בחול המועד פסח 1995 לאחר כ-16 שנות עבודה של סימון השביל ודיונים על התוואי. הרעיון הועלה בראשית שנות השמונים על ידי אברהם תמיר, שהתרשם משביל האפלצ'ים שבארצות הברית. בפועל, מי שתכנן וביצע את סימון השביל היה הגיאוגרף, אורי דביר ששם דגש על מתן ייצוג לכל נופי ואזורי הארץ, וכן על מעבר באתרים החשובים לכל הדתות.

שביל ישראל, יעבור גם בשומרון

שביל ישראל,צילום: פלאש 90. דורון הורוביץ

השביל עובר במסלולי טיול ברחבי ארץ מדן ועד אילת. בשונה מסימון ישראל הנפוץ בארץ, פס צבעוני בין שני פסים לבנים, שביל ישראל מסומן באמצעות שלושה פסים מקבילים במדורג: לבן, כחול וכתום. הצבע הכתום מסמל, הצבע הלבן את החרמון והצבע הכחול את הים התיכון.